December 24, 2002
Varför laggar min Cs-server?! ja har bostream 2.5 mbit... spelar ingen roll om ja har 2 pers inne eller 10.. utan efter ett tag så´fryslaggar allting i typ 5-10 sek.. sen kommer d igång.. hela tiden blir d såhär... kan d ha att göra med min router?! ja har för mig att d va mkt bättre innan ja hade den inkopplad o körde kabeln direkt till modemet... ja får upp nåt sånt här meddelande på server screen SZ_getspace:overflow on reliable channel....! Ps.. ja får aldrig connection problem när ja surfar vanligt eller använder den som http://ftp...!!! HJÄLP HJÄLP!!!!!
February 22, 2003
System...
Pentium 90@90.2 Mhz
512 kb RAM
12" svartvit monitor
S3 Virge 2mb (med viss 3D effekt)
Lyxmus köpt på biltema!
3Dmarks : 3593892 Poäng
lol?
March 15, 2002
Jag har också en cs server. goovezone.mine.nu. Har också bostream lina 2.5 mbit och tyvärr har jag en RP114 netgear router. Har precis samma problem som dig. Trodde de va datorn lr nåt annat de berodde på. Alla som är inne får connection problems fast inte jag eftersom jag kör LAN. Va inga problem med min gamla router. Blir väl till o köpa ny igen 👿
March 15, 2002
Loggo wrote: naj du behöver inte köpa en ny... skriv bara in serverns ip i DMZ på portforward setup... och ta bort alla portar som du riktat till den.. iof så blir ju datorn mer lr mindre öppen för allmänheten.. men har du inget viktigt på den så e d skitsamma!
de har ja redan gjort.. kör man inte dmz så funkar den inte alls..
March 15, 2002
Loggo wrote: knepigt... förut rikta ja allti´d port 27015 mot den o då blev d lagg.. men nu när ja kör DMZ så har den funkat ûber i flera timmar! Men om du köper en ny router så skriv gärna vilken o feedback på den!!!
javisst, men de kan funka i flera timmar o sen dampar de loss totalt..
December 24, 2002
nä att sätta upp dhcp servern o sånt d orkar ja inte med... hade nog blivit mer lönsamt att köpa en ny router pga av en himla massa borrande och nya kabeldragningar genom väggarna.. så d får nog bli en ny router istället... hmm funderar på en D-link 604 undrar om den pallar med en cs server..?!?!
March 15, 2002
Loggo wrote: nä att sätta upp dhcp servern o sånt d orkar ja inte med... hade nog blivit mer lönsamt att köpa en ny router pga av en himla massa borrande och nya kabeldragningar genom väggarna.. så d får nog bli en ny router istället... hmm funderar på en D-link 604 undrar om den pallar med en cs server..?!?!
Nu har ja kastat ut fanskapet o köpt en D-link 604.. Funkar hur bra som helst. Iaf vad jag har märkt.. Testa om du vill. groovezone.mine.nu är ip till servern.
2 Guest(s)