December 13, 2003
Jag fattar inte vad som händer.
När någon börjar tanka från min ftp server så börjar datorn lagga piss.
Jag kan knappt få upp mitt msn fönster eller något annat.
Dom andra i nätverket har inga problem med det, trots att dom har sämre datorer.
Vi har ett lan 100mbit
Några tips?
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
December 13, 2003
Etheral wrote: Ifall dom tankar ifrån samma hdd/partition som du har ditt os på så gissar jag på att det kan vara lite segt.
chansar bara iofs 🙂
Nyaste drivare och inte från samma partition och så har jag stängt ner brandväggen
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
January 11, 2003
Mina pengar sätts på IRQ krock... Om ditt nätverkskort och fler saker (tex grafikkort och hdd) ligger på samma IRQ (eller en virtuell IRQ, över 15) så delar de IRQ. Vilket innebär att när folk laddar från dig så typ blockeras den IRQn av nätverkskortet. Vilket kan leda till att både grafik och hdd laggar enormt.
Ofta ska denna delning fungera, om man har riktiga saker. Men har du nått skit nätverkskort eller om windows inte har gjort den delningen korrekt så kan d gå åt helvete. Vilket kan ge symtom som det. Om du själv laddar ner nått sker det problem då också? Har du svårt att få låga pingar, även i rent LAN? Är datorn snabbt fram tills nätverket ska startas?
Har en vän vars halva dator (iprinsip) låg på en IRQ... dvs hdd, grafik, nätv, ljud, 75% av USBna och några system saker. Datorn "fungerar" men det kan ta upp till 2-3 MIN att bara starta nått litet.
Enda sättet han lyckades fixa det var att installera om. Men du kan jue prova i BIOS att nollställa Plug N Play datan. Dock brukar tyvärr OS som XP skita blankt i detta. Om det är ett PCI kort, byta PCI plats. Du kan också försöka installera om drivrutinerna helt.
May 23, 2001
Dessutom så tar det ganska mycket minne när någon tankar ifrån dig. Kolla så du har tillräckligt med minne. Men det bästa är att köpa ett bra, lite dyrare nätverkskort tycker jag.
Fast det är nog inte minnet i din dator, jag tror också mer på IRQ krock eller kasst nätverkskort.
1 Guest(s)