August 26, 2002
för ett tag sen hade ja å nåra polare LAN hemma hoss mig.
Jag har en server med 2 nätkort å den inbyggda shareinternet grejen i win2k. Som är vidare kopplad till en hub å sen kopplar vi in våra datorer i hubben. Det hela funkade, MEN! bara för ett visst antal personer. typ 4 5 st. vi var 7 st totalt. var det fel på hubben lr servern lr kan man bara shara internet till ett visst antal personer med den inbyggda share internet funktionen. Nu ska vi ha LAN igen om 3 veckor så ja vill gärna slippa pinsamheten igen.
Dom som inte hade internet funkade inget. Dom kunde inte ens pinga folk i nätverket. Dom kunde inte pinga servern heller.
funkar den här switchen till sån här slags aktivitet?
May 23, 2001
Troligtvis får de inget IP av din Win2K burk. Jag antar att du kollade så att de hade inställt på sina datorer att de skulle få IP av en DHCP server.
Finns kanske någon inställning i Win2K internetutdelning hur många IP:n han skall dela ut. Om det blir CP nästa gång ni skall ha LAN också, testa att sätta fast IP på de datorerna som det inte fungerar på och se om de kan pinga då. Om ni även sätter gateway så borde ni kunna surfa oxo om nu inte Windows har inställt så att den bara släpper igenom datorer som den har gett IP.
1 Guest(s)