Sidan kan inte visas|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sidan kan inte visas
Knuckles
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 79
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 8, 2004 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Mina föräldrar kan inte använda någon browser alls (har testat olika, samma sak händer). Det står hela tiden att sidan inte kan visas, men dom är anslutna till internet, och jag är uppkopplad samtidigt, sitter i nätverk. Först var det bara IE som klöddade på min mammas användarkonto, men nu är det så med alla browsers på alla användarkonton. Körde ett Ad-aware och tog bort en massa grejer, det kan inte ha gjort det väl?

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
536572
February 8, 2004 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Testa ifall du kan pinga t.ex. http://ftp.sunet.se. Det gör du genom att gå på Start > Kör skriv cmd om du har xp/2k och command om du har win98/ME. Sedan skriver du ping http://ftp.sunet.se i fönstret som kommer upp. Om det inte går att pinga http://ftp.sunet.se så testa att pinga 194.71.11.20 om det går så är det DNS fel.

Annars kan det säkert vara så att något spyware som har ställt till det. Fungerar överhuvudtaget nätverket ? Det kan du ju också testa, genom att pinga din dator från dina föräldrar dator....

Knuckles
Siktar mot toppen
Medlem
536779
February 9, 2004 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

Nåt är väldigt konstigt med den datorn.. tar åratal att starta den och väldigt lång tid att starta något efter det att man loggat in.
I alla fall, kan inte pinga sunet, och testade att pinga det IP som du sa, men inga av paketen kom fram.
Det står att jag är ansluten till nätverket (ikon nere till höger), men ingen information tas emot. Samtidigt står det att nätverksbryggan inte kan aktiveras eftersom det inte är någon nätverkskabel isatt, kan det vara något fel med sladden eller kontakten?

stormaz
Member
Medlem
536802
February 9, 2004 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

Testa med en annan sladd. Ip:et som jag angav är till Sunet. Om den nu är seg att starta upp osv rekomenderar jag en formatering....

Knuckles
Siktar mot toppen
Medlem
536809
February 9, 2004 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

Jo, det sa jag med.. men saken är den att det är en "lånedator" från HP, så vi fick ingen skiva med.. jaja, får väl försöka få tag på cd+key.

stormaz
Member
Medlem
536811
February 9, 2004 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

Knuckles wrote: Jo, det sa jag med.. men saken är den att det är en "lånedator" från HP, så vi fick ingen skiva med.. jaja, får väl försöka få tag på cd+key.

Ring till HP och kräv att få en skiva. Du måste ju kunna ha programvaran hemma som du har betalat för.... Verkar dock konstigt att de inte har skickat med någon sk rescue skiva...

Knuckles
Siktar mot toppen
Medlem
536812
February 9, 2004 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm.. får testa det, tack.

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
536955
February 9, 2004 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Pratade med en kompis igår. Han hade precis fixat bredband och plötsligt blev datorn väääldigt seg.
Han hade haft krångel med antivirusprogrammet så han hade avinstallerat det. Det skulle han inte gjort.
Jag sa att det kan bero på virus eftersom den helt plötsligt blev seg och dessutom efter han kopplat in den till bredbandet.
Det visade sig att det var ett virus. Han installerade antiviruset igen och det hittade 5 virus.
Ett av dem hade "attakerat" svhost eller vad den heter och det kunde inte ta bort viruset från den filen.
Han såg sedan att grymt mycket paket skickades från hans dator.
Ska prata med honom ikväll och se om han lyckats fixa problemet.

Kan ju säga att han kör Win 2000.

Knuckles
Siktar mot toppen
Medlem
537065
February 9, 2004 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, kan vara det. Ska installera Norton senare.
Jag testade att byta nätverkssladd, två olika, men det hjälpte inte alls. Innan lyste iaf lampan på routern, nu lyste inget alls.
Jaja, får nog sikta på en ominsallation av WXP

dajoosa
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
537098
February 9, 2004 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv har jag ett liknande problem... Fast kanske inte...
Men jag testar att posta det här.

Efter att jag installerade en router här hemma, uppstod ett problem...
De flesta sidor på nätet funkar utmärkt, i övrigt allt annat, förutom Managerzone, http://www.managerzone.com, som jag varken kan komma in på eller pinga...
Är det nån som har någon idé skulle jag ara tacksam för svar...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 52
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL