February 12, 2005
February 12, 2005
August 27, 2003
Eh, token ring? Du vet om att detta är standarden som användes samtidigt som man hade turboknappar på datorn? Det är inte den tekniken som vi använder idag, nu är det ethernet som gäller.
Har du ett tokenring kort så kan jag tänka mig att din dator i övrigt lär suga rätt hårt? kanske idé att kolla lite på det också? Har den ens PCI-platser?
February 12, 2005
May 7, 2002
king_jimmy wrote: men om jag köper en router måste jag byta kort?
JA om du ska köra med en ethernet(vilket du nog ska göra).
Vet faktiskt inte om det fannas router för token ring. Fanns det?
Har inte jobbat med token ring så jag vet inte hur protokollet fungerade.
Var väl IBM som låg bakom det.
Kanske inte fanns så stora nät :bok:
January 4, 2003
Hugge wrote: Eh, token ring? Du vet om att detta är standarden som användes samtidigt som man hade turboknappar på datorn? Det är inte den tekniken som vi använder idag, nu är det ethernet som gäller.
Har du ett tokenring kort så kan jag tänka mig att din dator i övrigt lär suga rätt hårt? kanske idé att kolla lite på det också? Har den ens PCI-platser?
HAHA Turbo knappar, den va bra. "Push for +20Mhz"
Token ring körs faktist än idag på vissa företag.
January 4, 2003
Lakszen wrote: [quote=Matts]
Det var kYskynszki som sa till dig jag kommer ihåg lektionerna hahahahah
Comhem kör med det, det är därför det går så segt med dem. HAHHAhaha Alla koaxialer räknas som Token Ring "Kyzkynski" hahahah
Du är hjärndöd.
Och vem fan e "Kyzkynski"
May 7, 2002
BarateaU wrote: Du får nog löda om modermodemet för att få ISA plattsen för att funka med hjärnan i datan som är hårdisken. Sen kanske installera om IRQ plattserna så att du kan koppla in dig igenom com porten med 1400bps och på så vis installera tcp/ip protokollet för cpun.
:bok: 🙂
2 Guest(s)