July 11, 2002
hmm. Blev lite panaroid när min farsa ringde till mig och sa att jag hade strulat till något ute på internet (tänkte om jag hade spridit to much warez eller nått :)) men så var det inte.
Fick varning/medelande från Telia Carrier & Networks och så här stod det:
Vi har fått en eller flera anmälningar från användare på internet som har råkat ut för intrångsförsök, vilket följer netiketten (etikettregler på internet). Spårningar visar att det är internetkontot ******* som har använts vid händelsen, som inträffade den bla bla, klockan bla bla.
Vi ber dig ta del av riktlinjer som gäller för tilläter bruk av Telias internettjänster (AUP) som de dokument som tar umgängesregler på internet, den sk. Netiketten, på http://www.telia.se/sakerhet. VÅr förhoppning är att vi inte stöter på ditt konto i våra utredningar igen.
Om detta internetkonto forsätter att förekomma i våra uttredningar kommer avtalet att upphöra och vi kommer att stänga av dig...
OK!. Hmm, enligt mina ögon ser detta väldigt oseriöst och skicka ut en anmärkning utan några bevis bla Ip-nr samt, "hur" det påstådda intrånget har gått till, eller om jag har bara pingat in användare om jag skulle typ spela cs, vad som helst kan man påstå som intrångsförsök.
Anyway, har redan för ett par veckor sedan ansökt om Spray adsl, så jag slipper panaroida telia samt deras priser.
February 19, 2002
July 11, 2002
Nej inte ett dugg. senaste jag hållde på med "liknande" var för 2år sen, och då var jag nära att bli polisanmäld.
hmm, men seriöst. Jag såg en snubbe postade här nh.com att han hade fått en anmärkning från BBB att han laddade ner spel, och där stod det vilket program han använde, vilket spel, tid, IP. osv.
December 25, 2000
Smirnoff wrote: Nej inte ett dugg. senaste jag hållde på med "liknande" var för 2år sen, och då var jag nära att bli polisanmäld.
hmm, men seriöst. Jag såg en snubbe postade här nh.com att han hade fått en anmärkning från BBB att han laddade ner spel, och där stod det vilket program han använde, vilket spel, tid, IP. osv.
Ganska säker på att han fick anmärkning för att han delade ut inte laddade ner. Och om det var för att han delade ut så var tiden/ipn/spelet det som APB(eller vem det nu var) valde att spara och rapportera till BBB.
December 2, 2001
ViU wrote: [quote=Smirnoff]Nej inte ett dugg. senaste jag hållde på med "liknande" var för 2år sen, och då var jag nära att bli polisanmäld.
Ganska säker på att han fick anmärkning för att han delade ut inte laddade ner. Och om det var för att han delade ut så var tiden/ipn/spelet det som APB(eller vem det nu var) valde att spara och rapportera till BBB.
Tjaa om det var direct connect det handlar om så va det ett media bolag förut som satt på dc och sökte efter folk som delade ut deras rellar och anmälde dom för det, va jag vet så var det främst Lord of the ring: Two Towers när den va ny.
Va ju ett himla rabalder när folk började få brev kommer jag ihång 🙂
Intrångförsök verkar ju lite överdrivet, jag får intångs försök konstant i min firewall (norton), brukar väll ligga på 3000-4000 när jag startar om datorn efter något dygn. Det räcker ju med att någon försöker connecta till min dc hub som inte uppfyller kraven så räknas det ju om ett intrång försök.
March 15, 2002
YemanCool wrote: [quote=ViU][quote=Smirnoff]Nej inte ett dugg. senaste jag hållde på med "liknande" var för 2år sen, och då var jag nära att bli polisanmäld.
Tjaa om det var direct connect det handlar om så va det ett media bolag förut som satt på dc och sökte efter folk som delade ut deras rellar och anmälde dom för det, va jag vet så var det främst Lord of the ring: Two Towers när den va ny.
Va ju ett himla rabalder när folk började få brev kommer jag ihång 🙂
Intrångförsök verkar ju lite överdrivet, jag får intångs försök konstant i min firewall (norton), brukar väll ligga på 3000-4000 när jag startar om datorn efter något dygn. Det räcker ju med att någon försöker connecta till min dc hub som inte uppfyller kraven så räknas det ju om ett intrång försök.
Jopp känner en hel del som fått varningar pga av den filmen 😀
1 Guest(s)