September 29, 2005
Hej
Jag ska precis flytta till ny lägenhet och kommer ha 100Mbps där och kommer behöva köpa en router till mina datorer. Funderar på att köra trådlöst. Jag har 2 stationära och en bärbar.
Skulle behöva lite tips på vad jag behöver tänka och vilken router som kanske skulle passa? Om det är väldigt svårt att få ut max av kapaciteten med trådlöst tar jag nog trådat istället. Finns det möjlighet att från en trådlös router köra en stationär trådad och de andra tillsammans med laptopen trådlöst?
Många frågor, tacksam för alla svar!
September 29, 2005
January 8, 2005
har en Netgear WGT624v3 har haft en icke trådlös netgear innan också, och den har varit kanon den med.
och med nya firmwiren är den hur bra som helst, helt stabil, väldigt andvändar vänlig, och kan hantera det mesta. den hade lite barnsjukdommar i början men köper du en nu så får du ju den senaste versionen.
håll dig undan D-link, billiga må dom vara men många har konstiga fel, har ägt 2 olika d-linkar och dom kopplar ifrån ibland, stänger av, rebootar eller blir allmänt fel. det gäller båda jag haft.
sen är ju cisco det som är absolut bäst, men det kostar slantar 😉 och kan vara lite krångligare att konfiguera.
1 Guest(s)