January 8, 2003
Adsl eller uttag i väggen? Om det är adsl så måste du först ha ett telefon nummer som de kan söka om det går sen tar det allt ifrån någa veckor till månader beroende på hur mycket plats det är i telestationen mm. Är det uttag i väggen så kopplas det in direkt när du har en address så är det bara å säga vilken dag du vill ha det aktiverat.
March 10, 2003
hehe.. abstinens ? Går fint att klara sig utan internet bara man kollar / rensar mailen 1gång/vecka.
Har du otur finns det ingen plats i stationen och då tar det väldigt lång tid.
Kolla även upp om det inte finns billigare adsl än BBB.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 29, 2003
Nej nej, farsan bor på våningen ovanför så kan ju dra en kabel ner till mig så jag kan betala räkningar kika mail osv osv. Men vill ju kunna ha internet till hands så att säga. Hmm man kan inte få Telia utan att ha fast telefoni va? Isåfall är ju typ kabel-internet det enda jag kan välja mellan. Är hellre utan internet än att ha kabeltv internet.
November 29, 2003
1.1 Inledning
För Telias Bredbandstjänster, nedan kallad Tjänsten, gäller dessa villkor. Om Tjänsten realiseras via ADSL-teknik fordras att Kunden har ett Telia teleabonnemang. Tjänsternas närmare innehåll anges i vid var tid gällande produktbeskrivning av respektive tjänst. Tjänsten får endast användas för privat bruk i ett hushåll.
Ser rätt så mörkt ut med andra ord.
1 Guest(s)