November 10, 2005
Hej!
Jag har idag två datorer (en bärbar med trådlöst nätverkskort samt en stationär med trådlöst pci nätverkskort) adsl modem, samt router.
Kan utan problem koma ut på nätet med båda datorerna, har skapat skyddat konto..
nu till problemet!
Jag lyckas inte koppla samman datorerna trådlöst. Jag skulle vilja föra över filer mellan dem, men vet intalls hur jag ska göra. Guiden i XP fungerade inte alls.
Alla tips mottages givetvist tacksamt!
May 18, 2004
Dom är redan ihopkopplade genom det trådlösa nätverket. Kolla så att båda datorerna har någon mapp utdelat.
sen kollar du Ip-adressen genom att skriva CMD i kör och sen Ipconfig
Gå sen in på den andra dator och skriv in
och sen ipadressen (ex. 192.168.0.132)
Då ska det funka
kolla också så dom är i samma arbetsgrupp
May 18, 2004
lägg upp en hub, connecta med datorerna och tanka.
läs mer på: http://www.directconnect.se/
November 10, 2005
har nu gjort detta. ca 600 kb/s med datorerna bredvid varandra..
varför går det så långsamt? Börjar tro att det ska göra det..
förresten, när jag kopplar upp mig i ad-hoc står det 11mb/s, till internet 54mb/s. stämmer detta, eller ska jag på något sätt koppla upp mig i 54mb/s i ad-hoc också?
tack för din hjälp!
April 1, 2001
Om du för över filer på ett 802.11b (11Mbit/s) nätverk, så ska du vara glad om du kommer upp i 570kbyte/s.
Du kan mycket väl hålla dig till FTP-protokollet i ditt LAN, då det är ett utmärkt protokoll för att överföra filer. Enda nackdelen med FTP är att det är osäkert, men det gör ju inget på ditt privata nätverk.
January 8, 2005
ursäkta om jag lånar din tråd här, men jag undrar också hur man får sitt trådlösa att gå snabbare, har 104mbps router, samt en bärbar dator med samma kapabla hastighet.
men jag får inte en hastighet över 300kb/s och den hoppar väldigt.
är den en inställning som man ska ställa in så det går snabbre ?
May 7, 2002
Polekatt wrote: ursäkta om jag lånar din tråd här, men jag undrar också hur man får sitt trådlösa att gå snabbare, har 104mbps router, samt en bärbar dator med samma kapabla hastighet.
men jag får inte en hastighet över 300kb/s och den hoppar väldigt.
är den en inställning som man ska ställa in så det går snabbre ?
Hur bra signalstyrka har du?
Hur snabb anslutnings vissas i windows?
January 14, 2004
SAMMEx wrote: Dom är redan ihopkopplade genom det trådlösa nätverket. Kolla så att båda datorerna har någon mapp utdelat.
sen kollar du Ip-adressen genom att skriva CMD i kör och sen IpconfigGå sen in på den andra dator och skriv in
och sen ipadressen (ex. 192.168.0.132)Då ska det funka
Var någonstans skriver jag???
December 24, 2002
ericdvd wrote: [quote=SAMMEx]Dom är redan ihopkopplade genom det trådlösa nätverket. Kolla så att båda datorerna har någon mapp utdelat.
sen kollar du Ip-adressen genom att skriva CMD i kör och sen IpconfigGå sen in på den andra dator och skriv in
och sen ipadressen (ex. 192.168.0.132)Då ska det funka
Var någonstans skriver jag???
i kör (run)
antingen via windowstangenten+R eller startmenyn Kör (run)
1 Guest(s)