Skicka ut trådlöst internet genom router 2???|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skicka ut trådlöst internet genom router 2???
megax
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
Member Since:
January 7, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 19, 2007 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej har en liten fråga.

sitter på en 50meterlång nätverkssladd "cat45" cabel från ett hus intill genom en router. tänkte på om man skaffar en router till o sätter i mitt hus kan man på något sätt få igång trådlöst internet genom den så jag t.ex. kan surfa på mitt PS3 elle PSP elle bärbara data????

får nämligen denna på tisdag
http://www.zyxel.com/web/produ.....EC0D0D6598

sitter nu på D-link 624 genom grannen

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1152462
August 19, 2007 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Stänger du av DHCP och bara använder den som switch (kopplar sladden i port 1 t.ex. och inte i WAN) så bör det väl fungera.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

megax
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
Member Since:
January 7, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1152759
August 21, 2007 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Router som sitter i hus 2 används ju för dela internet. så om jag stänger av DHCP i den routern o kopplar om kabeln till lan 1 i den o kollpar in min router i mitt hus i LAN 1 ska jag då kunna använda min med trådlöst internet?? och den första ska ändå kjunna dela ut internet som vanligt??

megax
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
Member Since:
January 7, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1152767
August 21, 2007 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

okej jag fick igång det. gjorde inte alls som jag skrev däremot gjorde jag så¨jag beskrev i min nya router.

Wlan fungerar också.
Mitt PS3 hittar nätverket 100% mottagning står det
men ändå verkar det inte vilja fungera o koppla upp sig mot internet när den testar PS store blir d fel. why? har ingen Bärbar data än som jag kan testa me ska be en kompis komma ner i morrn så får han testa me sin.

men en fråga till bara måste jag uppna portar i båda routrarna nu om man ska tanka från utorrent?? testa o bara uppa i första routern då va porten öppen stod d, öppnade portar i båda router då fungerade d också fint.
men efter ett tag står d att porten e stängd så har d alltid gjort även innan den nya routern, ibland stpr d att den e stängd o ibland öppen. varför gör den så för??? börjar bli lack på d nu.
Snälla hjälp. tack

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 50
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL