September 29, 2004
Hej
Funderar på att köpa en gigabit switch.
Hittar dock att det är en stor prisskillnad mellan layer 2 och layer 3 switchar. Jag undrar däremot vad skillanden mellan de olika typerna av switchar är.
Kollar bland annat på följande layer 2 switch
">http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010068020
Kollar även på en layer 3 switch
http://www.dustin.se/DacsaPort.....5010098334
Prisskillnaden är dock så stor att jag verkligen vill ligga på den lägre kostnaden men skulle behöva veta skillnaden.
Tacksam för hjälp!
March 10, 2003
Vet inte hur bra detta stämmer men hittade det på google.
Layer 3: Network layer
The Network layer provides the functional and procedural means of transferring variable length data sequences from a source to a destination via one or more networks while maintaining the quality of service requested by the Transport layer. The Network layer performs network routing functions, and might also perform segmentation/desegmentation, and report delivery errors. Routers operate at this layer—sending data throughout the extended network and making the Internet possible. This is a logical addressing scheme – values are chosen by the network engineer. The addressing scheme is hierarchical. The best known example of a layer 3 protocol is the Internet Protocol (IP). Perhaps it's easier to visualize this layer as the actual Air Mail or Consolidated Carrier that transfers the mail from Point A to Point B.
[edit] Layer 2: Data link layer
The Data Link layer provides the functional and procedural means to transfer data between network entities and to detect and possibly correct errors that may occur in the Physical layer. The best known example of this is Ethernet. Other examples of data link protocols are HDLC and ADCCP for point-to-point or packet-switched networks and Aloha for local area networks. On IEEE 802 local area networks, and some non-IEEE 802 networks such as FDDI, this layer may be split into a Media Access Control (MAC) layer and the IEEE 802.2 Logical Link Control (LLC) layer. It arranges bits from physical layer into logical chunks of data, known as frames.
This is the layer at which the bridges and switches operate. Connectivity is provided only among locally attached network nodes forming layer 2 domains for unicast or broadcast forwarding. Other protocols may be imposed on the data frames to create tunnels and logically separated layer 2 forwarding domain.
Kortfattat verkar det som Layer2 är intranät och vanliga LAN.
Medans Layer3 är routing mot/mellan större nätverk.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 23, 2003
Jag tror att Layer3 kan du kontrollera protokollen, dvs tcp/ip/udp osv, vilket är exakt det du kan göra med en router, bara att switchen inte har NAT-funktionen.
Om du "funderar på" att köpa en Gig-switch så behöver du inte en Layer3.
Är du säker på att du verkligen MÅSTE ha en övervakningsbar switch?
Annars kan du ju köpa en vanlig, typ: LÄNK
September 29, 2004
Tack för svaren
Det jag behöver är hastighet, vi har 24 datorer i nätet och behöver ha snabbare uppkoppling till servern då vi flyttar stora filer med jämna mellanrum. Servern samt datorerna har alla Gigabit kort men tyvärr har vi bara 10/100 routrar idag.
kanske räcker denna faktiskt http://www.dustin.se/DacsaPort.....5010086499 . 3com är ju ett bra märke om jag inte har fel.
1 Guest(s)