Skillnad mellan Switchar av Layer 2 och Layer 3|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skillnad mellan Switchar av Layer 2 och Layer 3
mitmit
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
Member Since:
September 29, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 22, 2007 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej

Funderar på att köpa en gigabit switch.
Hittar dock att det är en stor prisskillnad mellan layer 2 och layer 3 switchar. Jag undrar däremot vad skillanden mellan de olika typerna av switchar är.

Kollar bland annat på följande layer 2 switch

">http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010068020

Kollar även på en layer 3 switch
http://www.dustin.se/DacsaPort.....5010098334

Prisskillnaden är dock så stor att jag verkligen vill ligga på den lägre kostnaden men skulle behöva veta skillnaden.

Tacksam för hjälp!

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1119945
February 22, 2007 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet inte hur bra detta stämmer men hittade det på google.

Layer 3: Network layer

The Network layer provides the functional and procedural means of transferring variable length data sequences from a source to a destination via one or more networks while maintaining the quality of service requested by the Transport layer. The Network layer performs network routing functions, and might also perform segmentation/desegmentation, and report delivery errors. Routers operate at this layer—sending data throughout the extended network and making the Internet possible. This is a logical addressing scheme – values are chosen by the network engineer. The addressing scheme is hierarchical. The best known example of a layer 3 protocol is the Internet Protocol (IP). Perhaps it's easier to visualize this layer as the actual Air Mail or Consolidated Carrier that transfers the mail from Point A to Point B.

[edit] Layer 2: Data link layer

The Data Link layer provides the functional and procedural means to transfer data between network entities and to detect and possibly correct errors that may occur in the Physical layer. The best known example of this is Ethernet. Other examples of data link protocols are HDLC and ADCCP for point-to-point or packet-switched networks and Aloha for local area networks. On IEEE 802 local area networks, and some non-IEEE 802 networks such as FDDI, this layer may be split into a Media Access Control (MAC) layer and the IEEE 802.2 Logical Link Control (LLC) layer. It arranges bits from physical layer into logical chunks of data, known as frames.

This is the layer at which the bridges and switches operate. Connectivity is provided only among locally attached network nodes forming layer 2 domains for unicast or broadcast forwarding. Other protocols may be imposed on the data frames to create tunnels and logically separated layer 2 forwarding domain.

Kortfattat verkar det som Layer2 är intranät och vanliga LAN.
Medans Layer3 är routing mot/mellan större nätverk.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Loggo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
Member Since:
December 24, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1119946
February 22, 2007 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

En layer 3 switch är mer som en router. Skillnaden mellan en router och layer 3 switch är att en router är mycket dyrare och har bättre hårdvara, samt att layer 3 switch är till för att användas inom det egna nätverket och inte mot WAN

Avatar
Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
Member Since:
March 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1119969
February 22, 2007 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att Layer3 kan du kontrollera protokollen, dvs tcp/ip/udp osv, vilket är exakt det du kan göra med en router, bara att switchen inte har NAT-funktionen.

Om du "funderar på" att köpa en Gig-switch så behöver du inte en Layer3.

Är du säker på att du verkligen MÅSTE ha en övervakningsbar switch?
Annars kan du ju köpa en vanlig, typ: LÄNK

mitmit
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
Member Since:
September 29, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1119972
February 22, 2007 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för svaren

Det jag behöver är hastighet, vi har 24 datorer i nätet och behöver ha snabbare uppkoppling till servern då vi flyttar stora filer med jämna mellanrum. Servern samt datorerna har alla Gigabit kort men tyvärr har vi bara 10/100 routrar idag.

kanske räcker denna faktiskt http://www.dustin.se/DacsaPort.....5010086499 . 3com är ju ett bra märke om jag inte har fel.

mitmit
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
Member Since:
September 29, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1119975
February 22, 2007 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Templar - är ledsen att jag missade din länk innan jag skrev mitt meddelande nyss, den netgearen skulle nog mycket väl funka. Tack!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 46
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL