November 10, 2003
Tja, jag ska köpa ett USB eller PCI trådlöst nätverkskort men kan inte
bestämma mig.
Jag har 100mbit bredband och undrar också om jag kommer att kunna ladda hem i max? det borde väl inte vara några problem. samt om
responstiderna kommer skjuta i höjderna?
det känns som USB är mindre pålitligt men jag har inte en aning själv.
plus att jag får förmodligen inte plats med ett PCI kort i burken...
Tacksam för ALLA svar och hjälpande händer!
March 10, 2003
Enda chansen att komma i närheten av 100mbit är att skaffa ett 108mbit Wlan kort för PCI.
Fast även med ett sådant har jag svårt att tro att du kommer kunna maxa.
Vad kommer du köra med för router ? För du får ju inte trådlöst direkt ifrån väggen.
Routern är nog den största flaskhalsen isf, många routers har svårt att komma över 80mbit genom Wlan porten.
Sedan skall man inte heller glömma att det är sällan källan man laddar ifrån klarar skicka i 100mbit också.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 18, 2003
Du kan ju köra n-draft, 802.11n, fast då ska du ju ha en sån router också, det är väl ända som skulle kunna komma upp i 100.. och vad det gäller usb nätverkskort, dom har väl en snitt livslängd på 3 månader kanske, jobbade på en datorbutik för ett halvår sen, vi fick skicka tillbaka i princip alla, dom pajja för alla kunder.
Vet däremot inte hur det är med linksys usb trådlösa, för linksys brukar ju alltid hålla sjukt mycket bättre kvalitet än alla andra tillverkare.
men PCI är alltid att föredra om du har möjlighet att få in det i datorn.
November 10, 2003
Jo jag förstod nästan att ett PCI kort vore det bästa men det får inte plats mellan grafikkorten...
Jag har köpt en sådan USB enhet.
http://www.datorbutiken.com/se.....ct=DWA-140
kanske overkill jag vet inte, men isåfall är man ju lite framtidsäker.
Hade tänkt att köra "n-draft" efter en tid om det så behövs, kanske räcker med
detta jag har nu.
Jag har en trådlös gateway jag fick från Bredbandsbolaget och jag förmodar
att den har 100mbit WLAN annars vore det ju korkat, ointelligent och dumt...
Haré gött! tack för svaren änsålänge
1 Guest(s)