June 16, 2004
Bredbandsbolaget, vilka hycklare.
När jag flyttade in i min egna lägenhet för att börja gymnasium i Kalmar i mitten av augusti beställde jag BBB ADSL 10 mbit, så gick det 1 vecka..2..sen gick det 6 veckor.. så ringde jag dom, då var inte ens det tillgängligt fick jag veta, utan att det skulle komma 1 oktober!
Jaja.. får väl vänta då tänkte jag, sen blev det oktober.. 21:a oktober kom "bredbandet" äntligen, så funkar det bara att ladda ner i 300 kb/s och ladda upp i 100kb/s, vilket är alldeles för lågt.. så har jag ringt dom, skickat mail o allting.. och de säger "ja men kör dessa tester" så kör jag dom och visar testresultaten Download: ~3 mbit..
Nu efter att suttit i 8 veckor och väntat på det här internet så säger de "Ja.. alltså vi lovar bara att sända ut 10 mbit från stationen.. sen om du inte får ut det är det inte vårat fel"
Sitter och betalar för 10 mbit adsl när jag inte ens kan utnyttja bandbredden :S
GAAAH!
February 16, 2004
roxerthedead wrote: Jo, men jag får ändå betala fullpris för det :S
Men brukar det vara dåliga lednignar i stan?Ska iaf byta operatör till nån ja hittade, 8 mbit för 100 spänn billigare.. eller så får det väl bli 2.5 mbit
Ledningarna är de samma oberoende om de finns i stan eller på landet.
Så länge du har vanligt adsl kommer inte hastigheten att ändra nåt oberoende av operatör.
October 17, 2004
Alltså jag skulle först och främst ta och köra en virusgenomsökning, köra spybot OCH ad aware och stänga ALLA onödiga priocesser innan jag kör TPtest då allt det där kan spela in på det. jag bor 2500 meter från telestationen och ligger på 9,6 mbit ner och 987 kbit upp på senaste tp testet.
Ligger och tankar in ca 1,1 mbyte/sek som max
July 31, 2001
roxerthedead wrote: Jo, men jag får ändå betala fullpris för det :S
Men brukar det vara dåliga lednignar i stan?Ska iaf byta operatör till nån ja hittade, 8 mbit för 100 spänn billigare.. eller så får det väl bli 2.5 mbit
har du dåligt ljud i telefonen? huset du bor i kan ha gamla ledningar som ger dig den dåliga prestandan, hör med telia om dom kan byta ut dom.
1 Guest(s)