November 12, 2002
tjena nu är det så att jag har problem med comhem
när jag gör tp test så får jag så lågt resultat jag har 2mb uppkoppling
sen är det en anna problem.
jag kör nu med router men jag vill nu köra bara genom modemet inte router och nu när jag väl koppla in rakt till modemet så vill den inte känna igen. asså jag få en ip som börjar med 169 o det ska den inte göra och sen kollar jag på modemet och en lampa såtr och blinkar pc/activate står det.
och jag fattar inte det. :arg:
blir så förbannad bara..
men om ni kan bara hjälpa mig med det såga varför det är så.
MVH Trunks
March 19, 2003
Har du tillgång till flera IP adresser *213.* med Comhem?
Du kan behöva starta om modemet för att den ska ladda ny cfg och få ny ip tilldelad.
Dra bara ur ström sladden och stoppa in den igen så börjar modemet om på nytt.
Vilket modem har du? motorola surfbird eller nått annat kanske?
Sen kan de vara att du har fel nätverks sladd korsad/rak.
January 3, 2003
Din router har tagit ditt ip nummer som du får av din ISP leverantör (eftersom de flesta isp binder ip`et till din mac-address. DU måste koppla in routern och sen gå in på dess webb-kontroll.
Där får du ta dhcp-release och sen koppla ur routern och köra din dator rätt in i modemet. (alltså inte bokstavligt )
Nu vet jag inte ifall comhem (vilket är kabel-internet?) har dhcp? ifall dom inte har det så strunta i vad jag har skrivit.
March 19, 2003
Motorola modemen har dhpc aktiverat orginal, och går att diaktivera genom browsern.
Som Cyrgo sa att IP'n som comhem leverarat har kopplats till mac adressen i routens så vill den inte ge samma ip till mac adressen som ditt nätverkskort har.
Man kan boota om modemet genom webbläsaren också. Men de ska funka lika bra att dra ur ström sladden.
1 Guest(s)