September 29, 2005
Hej!
Sitter med en Stationär dator med vanligt nätverks kort(Win Xp pro) och en bärbar med Wlan(win XP home) och en D-link 624+ router.
Skrivaren är installerad som den ska på den stationära datorn och utdelad, men jag hittar inte den när jag ska lägga till den på den bärbara. är inne på lägg till nätverks skrivare hittar den stationära datorn men ingen skrivare.
Någon som vet vad det kan va för fel?
/Fredrik
January 20, 2002
Ifall du är säker på att skrivaren är utdelad så tar du först reda på vad din stationära dator har för IP adress.
Start - Kör - CMD - ipconfig
Sen så går du in i Start - Kör och skriver xxx.xxx.xxx.xxx (ip adressen) från din bärbara dator.
Då kommer du att se allt som är utdelat på den stationära datorn.
Testa annars att gå in i Kontrollpanelen och lägg till en skrivare, sen "En nätverksskrivare eller en skrivare som är ansluten till en annan dator" och därifrån så söker den igenom hela nätverket efter utdelade skrivare...
September 29, 2005
Anledningen att jag inte kommer åt skrivaren är nog att jag inte har rättigheter.
För när jag ska gå in på den stationära datorn via den bärbara och kolla vad som finns utdelat får jag medelandet att jag inte har rättigheter att komma in. men det funkar tvärtom.
hur fixar man detta?
kan de va nått krångel mellan XP pro och xp home?
1 Guest(s)