October 22, 2003
Hejsan!
Ja har skaffat för ett tag sedan telia 8000, det funkar perfekt tills jag kopplar inte en hub för att dela upp det till flera detorer..
Internetet blir jätte segt när man surfar osv.. fasst när ja kör tptest så får ja ganska bra stats endå..
Nån som vet varför det blir såhär? 😎
mvh!
EDIT: spelar det nån roll om huben e på 10mbit?
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
May 7, 2002
QzeR wrote: Hejsan!
Ja har skaffat för ett tag sedan telia 8000, det funkar perfekt tills jag kopplar inte en hub för att dela upp det till flera detorer..
Internetet blir jätte segt när man surfar osv.. fasst när ja kör tptest så får ja ganska bra stats endå..
mvh!EDIT: spelar det nån roll om huben e på 10mbit?
Du menar router?
October 22, 2003
picks2 wrote: [quote=QzeR]Hejsan!
mvh!EDIT: spelar det nån roll om huben e på 10mbit?
Du menar router?
Nej alltså..
Min router e på 100mbit.. och ja kopplar in en hub på 10mbit!
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
October 22, 2003
Akatosh wrote: Det är jäkligt svårt att förstå vad du skriver. Din svenskalärare i skolan borde sätta dig på stödundervisning.
Som jag förstår det så har du kopplat in en switchad hub för att dela upp din lina till flera datorer? Har du fast IP eller ett s.k. dynamisk IP?
haha!
Ne nu e det så att ja har telia 8000 och kör me en D-LINK604 som router..
sen blev det ont om platser, och ja hittade en gamal hub hemma på 10mbit och körde in den.. och då blev plötsligt internet mycket segare..
uräkta om det blev fel allt.. är sjuk, har svårt att koncentrera mej
EDIT: oj 😛 glömde skriva att ja kör dynamisk ip!
October 22, 2003
picks2 wrote: [quote=Bark]han kör med en router och till en av portarna har han kopplat in en hub så att datorna som kopplas till hubben får IP från DHCP ( Routern) via hubben.. förstår ni?
mmm.
Fungerar huben korrekt?
Känns som massa brodcast.
va menar du me korrekt? den funkar för ja hittar datorerna och internet funkar.. fasst går segt..
December 15, 2003
Nu förstår jag. Vad det är som kukar ur sig kan jag inte hjälpa dig med men vet att hubben bör vara switchad för att det skall funka smidigt med flera datorer ut på internet. (Typexempel: Jag sitter med ett par polare ibland och spelar battlefield på nätet tillsammans och det funkade kasst för flera med en "vanlig" hub men en switchad hub så gick det fint för oss alla att logga in på samma spelserver och det var hos en med fast IP)
Jag har själv BBB 10/1 med fem dynamiska adresser så här är det bara att koppla in datorerna i modemet.
2 Guest(s)