December 24, 2002
Har ett skumt fel på datorn..
det är såhär att efter 10-15 min användande av internet explorer så kommer jag inte längre ut på sidorna.. det blir "sidan kan inte visas"
men om jag håller på o ladda ner nått så fortsätter nerladdningen.. det är alltså bara själva www som inte fungerar.. det ända som hjälper är att jag startar om datorn..
nån med förslag på lösningar..
jag har testat göra en ominstallation av IE 6
February 2, 2003
December 24, 2002
asså jag har angett DNS'en manuellt.. har både min egna (bostreams) och någon annan som jag fick av en kompis.. ehm... men jag håller med er.. om att det känns som om det e dns'en som spökar.. skumt...(kan Pinga den och får bättre tider till DNS'en än till bostream gatway 🙄 ) har någon nån IP till en 100% fungerande sida... (vet iallafall att jag kan pinga IP adresser utan problem)
till er som tror att det e virus/spyware så har jag redan 2st virusprogram +ad-aware +brandvägg..
December 24, 2002
flresten.. kan ej komma ut på http://ip-adress heller
t ex jag kommer inte äns in på setup sidan för routern
December 15, 2002
jonte_power wrote: flresten.. kan ej komma ut på http://ip-adress heller
t ex jag kommer inte äns in på setup sidan för routern
Något som strular med routern låter de som. Prova att koppla ur den nån timme och se om fenomenet försvinner. Om så är fallet, kontrollera blockerade portar, och eventuellt uppgradera din firmware.
December 15, 2002
jonte_power wrote: jag har testat att koppla ur den.. det e inte det som e problemet.. när jag kör direkt mot modemet händer det samma grej...
Du skrev att du har brandvägg. Är detta bara den i routern eller har du någon annan också? Har du fler datorer hemma som du kan koppla in för att kolla om samma fel uppkommer där också?
December 24, 2002
ManicBlue wrote: [quote=jonte_power]jag har testat att koppla ur den.. det e inte det som e problemet.. när jag kör direkt mot modemet händer det samma grej...
Du skrev att du har brandvägg. Är detta bara den i routern eller har du någon annan också? Har du fler datorer hemma som du kan koppla in för att kolla om samma fel uppkommer där också?
asså jag har 5 datorer.. det e bara min som det strular med.. jag har bara brandvägg i routern..
December 15, 2002
jonte_power wrote: asså jag har 5 datorer.. det e bara min som det strular med.. jag har bara brandvägg i routern..
Prova med en annan browser som första steg. Funkar inte detta, prova då att installera om TCP/IP-stacken samt nätverkskortet.
Funkar inte detta heller, byt nätverkskort från en av de burkar som fungerar. I värsta fall får du väl blåsa ur burken och lägga in ditt OS på nytt.
December 24, 2002
tack för alla försök.. fast jag hade redan prövat det mesta.. (annan browser, bytt kort, installerat om IE6, installerat om TCP/IP, dragit ur brandvägg/router, antivirus prog m.m.
började inse att det bara va en format c: som gällde.. har gjort det nu.. allt verkar fungera som det ska.. 😀
1 Guest(s)