July 27, 2002
Jag får BBB om 12 dagar.
PRECIS den dag då BBB ringde och sa upp mitt skit hos comhem så blev det segare o tanka ifrån BBB.are?
Jag tankar runt 2-10 kb/s från BBBare nu gentemot 100+ som jag hade förut.
Från telia osv tankar jag normalt ungefär..
Är detta det lamaste eller är det bara nåt skit med min dator? För alltså det var exakt samma dag..
Och sen tankar jag bara hemmagjorda filmer och shareware för er som undrar 🙂
December 15, 2002
Börja med att skriva vettigare topics i fortsättningen!!
Felet kan ju ligga i att de finns problem med peeringen mot just BBB, förmodligen i så fall bara något tillfälligt. Är dessutom tämligen övertygad om att du kommer ha bra fart inom BBB:s egna nät nät du väl fått BBB.
December 15, 2002
Vet inte vilken ISP du har, men kör ett TP-test så ser du ju hur din ISP:s nät mår i alla fall. De andra är svårt att göra något åt.
July 27, 2002
Comhem 1mbit just nu, när du nämner det så körde jag tptest för någon dag och fick inte ens fram något resultat på downloadspeed, vet dock inte om det var TCP eller UDP
Edit
Ja, så sant som det var sagt, nästan.
UDP värderna stämmer, men download speed ligger på bara 405 kb/s på TCP.. men borde ändå ha högre än 2-10 kb/s 👿
February 16, 2004
Callister wrote: Nästan spamning här, sry.
Gjorde tptest mot BBBs servrar, fick 50% fungerande downloadspeed.
Mot telias servrar (comhem?) så fick jag normalt på allt men bara 100 kb/s downloadspeed på TCP alltså bara 10% av det jag ska ha. 😕
Men du hade ju 1 Mbit så det är det ju som det ska.
July 27, 2002
Pojo wrote: [quote=Callister]Nästan spamning här, sry.
Gjorde tptest mot BBBs servrar, fick 50% fungerande downloadspeed.
Mot telias servrar (comhem?) så fick jag normalt på allt men bara 100 kb/s downloadspeed på TCP alltså bara 10% av det jag ska ha. 😕
Men du hade ju 1 Mbit så det är det ju som det ska.
Jag skrev nog fel, menade 100 kbit/s.. alltså 0.1 mbit/s 🙂
1 Guest(s)