February 24, 2004
Det är så att jag inte kommer in på vissa sidor på internet..
och jag vet att sidan finns för jag kommer åt den hos andra!
Och jag får inte upp nån error sida eller så utan bara en vit sida
och om sidan använder en icon för sin www adress så ser jag den åxå i adress fönstret, men inget annat...
Jag har ringt bbb o kollat så dom inte har några spärrar för sidor och det hade dom inte, jag har kollat så jag inte e bannad på sidorna vilket jag inte är.
Jag använder en d-link 604(tyvärr) och har testat att nollställt den, byt ip adresser(internt) kör internetsladden rakt in i datorn (har fast ip hos bbb)
Men det konstigaste är att om jag kopplar min dator till min grannes trådlösa nät så kommer jag åt alla de sidor jag inte kommer åt med mitt eget internet! Det är jäklit konstigt...
INGEN verkar veta varför det e så här!
så lös detta till mig o jag bjussar på en glass! 😀
November 23, 2001
Jag är mållös.. Det var inte lätt att komma på nått fel eller nått att felsöka, men det jag kom fram till var:
Det är väl ditt nätverkskort då?
Eftersom du kör trådlöst med ett helt annat nätverkskort.. Men din installation av windows är okej (eftersom det funkar med WLAN), din D-link har du kopplat förbi...
Men du har provat med din dator hemma hos andra? Har andra provat hemma hos dig? Hur funkade det i dom fallen?
February 24, 2004
jarlen wrote: Jag är mållös.. Det var inte lätt att komma på nått fel eller nått att felsöka, men det jag kom fram till var:
Det är väl ditt nätverkskort då?
Eftersom du kör trådlöst med ett helt annat nätverkskort.. Men din installation av windows är okej (eftersom det funkar med WLAN), din D-link har du kopplat förbi...
Men du har provat med din dator hemma hos andra? Har andra provat hemma hos dig? Hur funkade det i dom fallen?
Nja har 2 datorer och ingen av dom fungerar 🙂
February 24, 2004
Imlal wrote: Själv tycker jag nästan att det låter som nått DNS problem hos BBB.
Edit: Kan ju prova att resetta ditt TCP/IP protokoll. Start > Kör > netsh int ip reset resetlog.txt
Har testat med andra DNSer...
Tyvärr hjälpte det inte att köra netsh i heller...
mycket underligt
1 Guest(s)