släng dig i väggen torrents (och ipred) här kommer oneswarm!|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
släng dig i väggen torrents (och ipred) här kommer oneswarm!
Zansiball
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
Member Since:
January 29, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 3, 2009 - 6:32 am
sp_Permalink sp_Print

läste precis den här artikeln http://www.aftonbladet.se/nyhe ter/article4659430.ab
grymt program. när du väl har addat lite polare så funkar det riktigt bra.

verkar som ipred lagen får bita i gruset redan 3e dagen 🙂

lite mera info om oneswarm http://www.nada.kth.se/~snilss on/public/OneSwarmFAQ.html

här kan ni ladda ner programmet http://oneswarm.cs.washington. edu /

här är en enkel guide på svenska som visar hur ni kan komma igång http://mikrofoncaught.blogspot .com/2009/03/bittorrent-och-f2 f-fildelning-med.html

Avatar
Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
Member Since:
March 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1222921
April 3, 2009 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

Laga länkarna!

Sen så har ju OneSwarm en stor nackdel, var kommer det nya materialet in i bilden?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
November 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1222924
April 3, 2009 - 8:02 am
sp_Permalink sp_Print

Tänk på att ditt ip inte är dolt på något sätt, det visas bara inte öppet för alla som med en vanlig torrent.

Avatar
Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
Member Since:
March 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1222927
April 3, 2009 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

Det visas väl bara öppet för de i "närmaste" vänkretsen?

Avatar
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
March 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1223007
April 4, 2009 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

För er som kör Archlinux så har jag lagt upp OneSwarm på AUR: http://aur.archlinux.org/packa.....p?ID=25245

zukker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 585
Member Since:
January 4, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1223009
April 4, 2009 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Sämsta mapphanteringen på länge...usch

Zansiball
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
Member Since:
January 29, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1223961
April 17, 2009 - 2:39 am
sp_Permalink sp_Print

en snubbe från piratpartiet har öppnat en sida där man addar honom och skickar sin key till honom så addar han dig automatiskt på sin FETA server. det blir snabbt en gigantisk svärm med bra hastigheter.

sidan är http://thezwarm.com/

mannen som troligtvis står bakom den är Gustav Nipe från piratpartiet

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1223992
April 17, 2009 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm hela poängen med det här är väl att man ska veta vilka som är med i själva svärmen, gör man inte det blir det inte det minsta säkert iaf. Det är väl inget som säger att någon från APB ansluter sig till den där svärmen?

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
April 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1224025
April 17, 2009 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Hmm hela poängen med det här är väl att man ska veta vilka som är med i själva svärmen, gör man inte det blir det inte det minsta säkert iaf. Det är väl inget som säger att någon från APB ansluter sig till den där svärmen?

Men kan man inte hålla sig till sina egna pålitliga vänner? Då får man ett stort nätverk (swarm då) då man kan ladda ner från vänners vänner med.

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1224036
April 17, 2009 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Men kan man inte hålla sig till sina egna pålitliga vänner? Då får man ett stort nätverk (swarm då) då man kan ladda ner från vänners vänner med.

Hmm ja jag vet inte, har inte satt mig in i hur oneswarm fungerar. Men av de lilla jag kollade upp verkar det som att det går att dela med sig/ladda ner saker från andra personer genom mina vänner, alltså mina vänners vänner. Men hastigheten lär ju suga pung om man inte har vänner med vettiga uppkopplingar.
Kanske har missuppfattat något av det lilla jag kollade upp, men bryr mig inte egentligen. 😛

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
April 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1224059
April 17, 2009 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Hmm ja jag vet inte, har inte satt mig in i hur oneswarm fungerar. Men av de lilla jag kollade upp verkar det som att det går att dela med sig/ladda ner saker från andra personer genom mina vänner, alltså mina vänners vänner. Men hastigheten lär ju suga pung om man inte har vänner med vettiga uppkopplingar.
Kanske har missuppfattat något av det lilla jag kollade upp, men bryr mig inte egentligen. 😛

Men det viktiga är att eftersom du inte vet vem som skickade filen till dig eller tvärtom) kan inget spåras, sen delar ju du bara direkt till dina vänner eller folk du inte har direkt koppling till, hastigheten är en helt annan fråga.

Hur är säkerheten mot hackers/Virus/Trojaner? En kompis till mig påstår att Oneswarm är en risk pga många "connections" till vänner som kan ha trojaner/virus osv...

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1224064
April 17, 2009 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Men det viktiga är att eftersom du inte vet vem som skickade filen till dig eller tvärtom) kan inget spåras, sen delar ju du bara direkt till dina vänner eller folk du inte har direkt koppling till, hastigheten är en helt annan fråga.

Hur är säkerheten mot hackers/Virus/Trojaner? En kompis till mig påstår att Oneswarm är en risk pga många "connections" till vänner som kan ha trojaner/virus osv...

Nej alldeles för många negativ saker med det här för att jag ens fundera på att använda det. Hastigheten är ju den största orsaken, troligen.
Bättre att skaffa tillgång till vettiga "ställen" med allt istället, där man vet vilka som håller till.

Virus och sånt bör ju kunna ta sig till din datorn, men bara om du laddar ner någon smittad fil, men den risken är ju inte större här än någon annanstans. Nån överföring av data sker väl inte av sig själv, eller vad man säger, så att virus själva sprider sig genom nätverket, antar jag.

Som ett substitut, men med bättre säkerhet, för de som använder TPB fungerar det säkert bra till.

Avatar
Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
Member Since:
July 14, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1224067
April 17, 2009 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

För några år sedan kollade jag upp något som heter som bygger på samma princip att man delar resurser med bekanta i ett "hemligt" Internet.
Men eftersom jag är en väldigt privat ensamvarg så saknar jag kontakter och förstog mig inte på browsern och dom andra applikationerna som såg ut som vilken annat liknande program som helst.
Jag tappade då intresset ganska fort :/

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
April 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1224075
April 17, 2009 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Nej alldeles för många negativ saker med det här för att jag ens fundera på att använda det. Hastigheten är ju den största orsaken, troligen.
Bättre att skaffa tillgång till vettiga "ställen" med allt istället, där man vet vilka som håller till.

Virus och sånt bör ju kunna ta sig till din datorn, men bara om du laddar ner någon smittad fil, men den risken är ju inte större här än någon annanstans. Nån överföring av data sker väl inte av sig själv, eller vad man säger, så att virus själva sprider sig genom nätverket, antar jag.

Som ett substitut, men med bättre säkerhet, för de som använder TPB fungerar det säkert bra till.

Håller med dig till stor del, föredrar fortfarande torrents före Onwswarm, laddade ner det mest för att lära mig det programmet :bok:

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1224076
April 17, 2009 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Håller med dig till stor del, föredrar fortfarande torrents före Onwswarm, laddade ner det mest för att lära mig det programmet :bok:

Jo fast nu var det inte torrent jag syftade på att man bör använda istället. Men visst, hellre det än Oneswarm. 😉

Zansiball
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
Member Since:
January 29, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1224078
April 17, 2009 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

nu har en ny sida lanserats av Gustav Nipe från piratpartiet http://thezwarm.com . Du addar bara hans key och sen skickar du din egen till honom så addar han dig på sin FETA server. du får då tillgång till en gigantisk svärm direkt. adressen till sidan är http://thezwarm.com

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 82
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL