September 11, 2002
sitter med en d-link 604 router och två datorer.. formaterade precis om min dator och nu går det långsamt att skicka filer till min dator från den andra datorn. från min dator till den andra går det bra (ca 9mb/s) men till min från den andra i bara typ 200kb/s. nätverk har alltid varit min akilleshäl och nu undra jag om någon kan ha förslag på vad jag kan ha glömt att ändra sen formateringen eller vad som kan vara fel. kom med förslag, alla förslag uppskattas...
April 2, 2003
Prova använda dig utav totalcommander, har märkt en klar skillnad när det gäller fil överföring...eller om du har lust kan du in & mekka lite i registret, under följande:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/RemoteComputer/NameSpace/{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
Ta backup på det sist nämnda innan du tar bort strängen.
September 11, 2002
_Mortis_ wrote: om du har lust kan du in & mekka lite i registret, under följande:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/RemoteComputer/NameSpace/{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
Ta backup på det sist nämnda innan du tar bort strängen.
ok men jag vill veta vad det är jag egentligen tar bort och vad skillnaden egentligen bör bli... 🙂
förklara så är du snäll Mortis...
1 Guest(s)