February 2, 2004
Funderar på att köpa en Dlink 604.. har bara några snabba frågor...
1. är Firewallen automatiskt på eller får man aktivera den själv ?
Andledningen till att jag frågar är för att jag kolla en polares och han behövde inte "accepta" att program skulle ut på nätet typ som vid Norton FW. Hanh bara koppla in den sen hoppa ut o surfa, tanke och spela... tycker det verka lite väl simpelt.
-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-
January 12, 2004
naken, det är en fysisk firewall, om du vill att trafik ska komma in måste du specifikt ange det i routern/firewallen... det görs med ett webinterface jag tycker att det är en smidig lösning.. det är som sagt plug and pray och inget är öppnat som "default" ett tips kan vara ; http://192.160.0.1 när du väl är kopplad i routern, misstänker att du behöver göra några inställningar där innan du är igång 🙂
October 6, 2002
Har för mig att det brukar vara http://192.168.0.1/ men det kanske varierar från olika modeller?
March 30, 2003
naken wrote: Funderar på att köpa en Dlink 604.. har bara några snabba frågor...
1. är Firewallen automatiskt på eller får man aktivera den själv ?
Andledningen till att jag frågar är för att jag kolla en polares och han behövde inte "accepta" att program skulle ut på nätet typ som vid Norton FW. Hanh bara koppla in den sen hoppa ut o surfa, tanke och spela... tycker det verka lite väl simpelt.
Fruktansvärt enkelt att ställa in de olika portar man vill ha öppna.
Som tidigare talare sagt, 192.168.0.1 ger dig tillgång till alla inställningar du behöver till din d-link.
BearznaiL wrote: Köp Netgear.
🙄
February 2, 2004
Javisst nu e den köpt och installerad.. logga in på ipt till routern och öppna portarna till cs servern.... bad några connecta och det funka pefekt.
dock hade/har jag lite problem att få det att fun ka på dc++
bekräftar porten 1024 etc etc.. men det verkar inte funka endå.. ?? jaja det ordnar sig nog med lite jobb.
Det enda som jag tänkte på är att .. trojaner har ju inga probs att komma ut från ens burk (om man skulle ha otur att ha några)
-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-
July 22, 2003
naken wrote: Javisst nu e den köpt och installerad.. logga in på ipt till routern och öppna portarna till cs servern.... bad några connecta och det funka pefekt.
dock hade/har jag lite problem att få det att fun ka på dc++
bekräftar porten 1024 etc etc.. men det verkar inte funka endå.. ?? jaja det ordnar sig nog med lite jobb.
Det enda som jag tänkte på är att .. trojaner har ju inga probs att komma ut från ens burk (om man skulle ha otur att ha några)
Har du lyckats fixa det med DC++ ? Har samma problem med flickans dator och vet inte vad jag ska göra. Nåt tips ?
2 Guest(s)