Snabb fråga om trådlöstnätverk|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Snabb fråga om trådlöstnätverk
uzze
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
Member Since:
December 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 9, 2004 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Jag ska köpa en Pinnacle showcenter som skall köras trådlöst till min stationära PC. Jag undrar kan man köra direkt mellan 2 trådlösa nätverkskort eller behövs det någon utrustning imellan dem?

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
Member Since:
May 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
742379
October 9, 2004 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

Du kan köra direkt mellan dem. Ad-hoc kallas det.

uzze
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
Member Since:
December 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
742394
October 9, 2004 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: Du kan köra direkt mellan dem. Ad-hoc kallas det.

Tack för svaret Stormaz. Då ska jag bara klura ut vilket nätverkkort jag ska köpa.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
Member Since:
May 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
742419
October 9, 2004 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

Nått USB är ju alltid trevligt. Kan man flytta till en annan dator väldigt lätt också. Fast det är väl mest en smaksak. Försök dock att köpa kort från samma tillverkare, det brukar bli enklast då. Jag rekommenderar netgear 🙂

uzze
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
Member Since:
December 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
742439
October 9, 2004 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: Nått USB är ju alltid trevligt. Kan man flytta till en annan dator väldigt lätt också. Fast det är väl mest en smaksak. Försök dock att köpa kort från samma tillverkare, det brukar bli enklast då. Jag rekommenderar netgear 🙂

Det ingår ett tydligen ett nätverkskort "Pinnacle Wifi 802.11g PCMCIA card". Kan dock inte hitta det märket hos de återförsäljare jag brukar köpa av (läs Datorbutiken, Dustin och komplett).=/ Kankse borde pröva Netgear, funderade på ett D-Link med men fanns ju en uppsjö av kort så man blir lätt förvirrad. Stormaz om du orkar får du gärna länka något som du tycker verkar bra.

//Uzze

Btw tack för din hjälp

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
Member Since:
May 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
742657
October 9, 2004 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

uzze wrote: [quote=stormaz]Nått USB är ju alltid trevligt. Kan man flytta till en annan dator väldigt lätt också. Fast det är väl mest en smaksak. Försök dock att köpa kort från samma tillverkare, det brukar bli enklast då. Jag rekommenderar netgear 🙂

Det ingår ett tydligen ett nätverkskort "Pinnacle Wifi 802.11g PCMCIA card". Kan dock inte hitta det märket hos de återförsäljare jag brukar köpa av (läs Datorbutiken, Dustin och komplett).=/ Kankse borde pröva Netgear, funderade på ett D-Link med men fanns ju en uppsjö av kort så man blir lätt förvirrad. Stormaz om du orkar får du gärna länka något som du tycker verkar bra.

//Uzze

Btw tack för din hjälp

TRevligt, då har du ju redan ett nätverkskort. Som dessutom har den tuffa G standarden vilket gör att det går lite snabbare än med B standarden.

Detta hade jag köpt om jag skulle köpt ett USB kort: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=NETWG121GE

Om jag skulle vilja köpa ett PCI hade jag köpt detta: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=NETWG311TIS
OBS om du har VIA chipset i ditt moderkort verkar det som att detta kort inte fungerar så bra.

Jag hade dock valt USB kortet, alltid smidigt med USB.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 40
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL