August 7, 2003
och hur mycket av det får man ut? Äsch, tacka vet jag 101 Gigabit/s
10 GB per sekund, fylla en disk på 20-30 sekunder Ladda ned all porr i världen på mindre än en timme!
(I detta fall kan jag göra ett undantag och stripa diskar)
June 30, 2001
För att utnyttja det måste det finnas servrar som klarar det också. Idag har visserligen många servrar Gbituppkoppling, men anledningen till att man skaffar snabb uppkoppling är nog att man tankar mycket hemmagjorda filmer på DC. Där är det inte många med ens 100 MBit.
Edit: man kan ju starta webbhotell. Ett par kunder så blir det gratis 😉
August 25, 2001
ViU: vad jag har hört så är Labs2 på g med en utvidgning mot resten av länderna i Norden, tror tyvärr att dom skall börja med Norge och Danmark. =/
Mathias: en anledning kan vara att det är lite tråkigt att titta på tv med för hög latency? Hur kul är det när Schwarzenegger laggar när han säger "I´ll be.. be.. be.. b.. back" eller i andra samanhang för den delen. Nu tycker jag också att just 1 Gbit/s är lite överdrivet men iaf.. snabbt är det.
August 25, 2001
macrus wrote: Dyrt säger jag bara.
Dyrt?
Jag vet inte vad du har för pengar men. 1000/100 = 10. 850 /100 = 8.50. Alltså skulle man dela 1Gbit/s från Labs2 på 100 användare skulle det kosta varje användare 8.50 i månaden för 10 Mbit/s vardera.. det måste vara det billigaste bredbandet jag någonsin har hört talas om. och om man skulle gå efter regeringens bredbands definition som jag kommer ihåg den 5Mbit/s så skulle det kosta för 200 pers 4.25 kr/månad/person. nu tror jag inte att Labs2 skulle gå med på något sådant men säg att man delar den med 4st grannar då skulle det kosta ~213 kr i månaden för 250 Mbit/s. Labs2 kanske inte går med på det heller men dom lär inte kunna märka att man gör så i vilket fall som hellst.
1 Guest(s)