December 2, 2002
Sitter o tuggar på ett 56k sug modem men så skulle jag skicka en låt till min kompis å då gick de undan minsan låg runt 29kb/s! ungefär samma som han gör med sitt adsl. Nu undrar jag hur e de möjligt? för det gick verlkligen så fort också. skulle gärna viljla vet om det inte går att "trimma" modemet på nått sätt så att man får sån uppkoppling för de mesta? Obs! har en screenshot utifall ni inte tror mig kan dock inte lägga upp den här.
[email]Vagarbonzo@hotmail.com[/email]
December 12, 2002
att när man kommer upp i sådana hastigheter med ett vanligt 56.6 modem så buffrar modemet egentligen bara nedladdningen, så det går inte så fort som det står, den har bara förtankat filen just innan du själv ser att den verkligen har börjat.
Man ser ju ofta det själv, man kommer upp 20 kb/s men farten sjunker rätt stadigt hela tiden tills den går ned till 3-5 kb/s som det vanligtvis gör.
Men sjuker inte era nedladdningar... ja då vet jag fan inte... 🙂
Så vida inte det är en liten fil....
December 2, 2002
Mort wrote: att när man kommer upp i sådana hastigheter med ett vanligt 56.6 modem så buffrar modemet egentligen bara nedladdningen, så det går inte så fort som det står, den har bara förtankat filen just innan du själv ser att den verkligen har börjat.
Man ser ju ofta det själv, man kommer upp 20 kb/s men farten sjunker rätt stadigt hela tiden tills den går ned till 3-5 kb/s som det vanligtvis gör.Men sjuker inte era nedladdningar... ja då vet jag fan inte... 🙂
Det som är så sjukt är ju att det inte sjunker heller låg ganska stadigt mellan 25-29kb/s tog bara typ 3 min o skicka en mp3a på 3,75 meg helt stördt!
July 3, 2001
Vagarbonzo wrote: [quote=Mort]att när man kommer upp i sådana hastigheter med ett vanligt 56.6 modem så buffrar modemet egentligen bara nedladdningen, så det går inte så fort som det står, den har bara förtankat filen just innan du själv ser att den verkligen har börjat.
Man ser ju ofta det själv, man kommer upp 20 kb/s men farten sjunker rätt stadigt hela tiden tills den går ned till 3-5 kb/s som det vanligtvis gör.Men sjuker inte era nedladdningar... ja då vet jag fan inte... 🙂
Det som är så sjukt är ju att det inte sjunker heller låg ganska stadigt mellan 25-29kb/s tog bara typ 3 min o skicka en mp3a på 3,75 meg helt stördt!
så snabbt modem vill ha oxå ha! 😀
May 23, 2001
Som sagt modemet komprimerar och buffrar data, så då kan det upplevas att det går så fort. Annars är det omöjligt att skicka data i 20 kb/s över ett 56.6k modem.
Jag har legat i stabilt 11 kb/s över modem det var när en kompis skickade en BMP bild till mig, troligtvis så var det för att modemet komprimerade BMPn samt buffrade lite.....
2 Guest(s)