October 31, 2003
Tja, Jag har en setup med två datorer, en har direkt kontakt med nätet och den andra connectar till nätet via huvuddatorn med ICS.
Jag har alltid kunnat spela lan spel på båda burkarna de kommunicerar perfekt, men nu idag så har det slutat funka, allt annat funkar som ftp och sånt men inte lan spel.
I LAN lobbyn på te x General, och LOTR:BFME med Den andra burken så ser man allt, man ser sig själv och personen på huvuddatorn. Men på huvuddatorn ser man bara sig själv. Och man får failed to connect om man kör på från burk nr2 som ser allt.
Jag har testat allt jag kan komma på, jag har bytt nätverkskort, renew'at ip'n på lan korten, Stängt av brandväggarna, Battlelan. ALLT.
Nu snälla hjälp mig, jag vill lira!!! 🙂
November 4, 2002
Comkilla wrote: Tja, Jag har en setup med två datorer, en har direkt kontakt med nätet och den andra connectar till nätet via huvuddatorn med ICS.
Jag har alltid kunnat spela lan spel på båda burkarna de kommunicerar perfekt, men nu idag så har det slutat funka, allt annat funkar som ftp och sånt men inte lan spel.
I LAN lobbyn på te x General, och LOTR:BFME med Den andra burken så ser man allt, man ser sig själv och personen på huvuddatorn. Men på huvuddatorn ser man bara sig själv. Och man får failed to connect om man kör på från burk nr2 som ser allt.
Jag har testat allt jag kan komma på, jag har bytt nätverkskort, renew'at ip'n på lan korten, Stängt av brandväggarna, Battlelan. ALLT.
Nu snälla hjälp mig, jag vill lira!!! 🙂
Verkar som om din dator har blivit schizo. Kolla vad du har i din arp-table på ditt interna kort. Skriv så här i en DOS-prompt: arp -a
sen får du se ifall din dator har MAC-adressen till din andra dator, står det inget där så är det vajsing med ARP.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
1 Guest(s)