December 5, 2002
Sitter nu med 0.5mbit och tycker det är skitsegt.
Har lagt ett gäng beställningar hos BBB men får alltid till svar att stationen är full.
Spray har ju en gräns på 50gb trafik per månad eller nåt sånt och jag undrar om det är nån som har spray och vad som händer när man går över gränsen?
Blir man strypt eller avstängd?
Tycker 50gb är svinlite, det är ju inga som helst problem att komma upp i 100gb/månad utan att göra nåt olagligt.
November 26, 2002
Jag sitter på Spray stadsnät 10/10 och min kollega har Spray 8Mbit/s ADSL och ingen av oss har hört talas om trafikbegränsning. Det står inte heller ngt på sprays hemsida om trafikbegränsning. Vare sig på 2, 8 eller 24 Mbit/s abonnemangen.
Var har du läst detta?
Av nyfikenhet: Hur kommer du upp i 100 GB per månad utan att tanka film/musik/apps?
May 7, 2002
3.5 Bredband 2000-tjänsten, Bredband 8000-tjänsten och Bredband 24-tjänsten är begränsad till en överföringsmängd, totalt mängd av uppladdat data och nedladdat data, på max 50 GB per kund per kalendermånad. Skulle överföringsmängden överstiga 50 GB för en enskild kalendermånad äger Spray rätt till att begränsa kundens nedladdningsmöjligheter och eller uppladdningsmöjligheter eller helt stänga av kundens tjänst.
Står på sprays sida.
November 26, 2002
picks2 wrote:
3.5 Bredband 2000-tjänsten, Bredband 8000-tjänsten och Bredband 24-tjänsten är begränsad till en överföringsmängd, totalt mängd av uppladdat data och nedladdat data, på max 50 GB per kund per kalendermånad. Skulle överföringsmängden överstiga 50 GB för en enskild kalendermånad äger Spray rätt till att begränsa kundens nedladdningsmöjligheter och eller uppladdningsmöjligheter eller helt stänga av kundens tjänst.
Står på sprays sida.
Ok, Jag skannade runt för att kolla efter det men jag hade väl för bråttom.
May 23, 2005
Arne_Garflak wrote: [quote=John_lz] Av nyfikenhet: Hur kommer du upp i 100 GB per månad utan att tanka film/musik/apps?
Har ju inte sagt att jag inte gör det 😛
du skrev ju att det inte skulle vara några som helst problem att komma upp i 100GB/månad utan att vara olaglig
May 7, 2002
Jalle64 wrote: [quote=Arne_Garflak]Kvittar väl egentligen, säg att jag har många datorer som streamar musik och film hela dagarna då.
Ingen som har spray och har överskridit gränserna?
Då får du allt ligga inne med många datorer, om du skall komma upp i 100GB, helt säkert 😕 😛
Han kanske kör nästan alla olika linux distar och installerar minst 5 nya om dagen
December 5, 2002
picks2 wrote: [quote=Jalle64][quote=Arne_Garflak]Kvittar väl egentligen, säg att jag har många datorer som streamar musik och film hela dagarna då.
Då får du allt ligga inne med många datorer, om du skall komma upp i 100GB, helt säkert 😕 😛
Han kanske kör nästan alla olika linux distar och installerar minst 5 nya om dagen
Och dessutom är medlem på 30 tyska porrsidor där man får tanka obegränsat 😎
April 13, 2004
Arne_Garflak wrote: [quote=picks2][quote=Jalle64][quote=Arne_Garflak]Kvittar väl egentligen, säg att jag har många datorer som streamar musik och film hela dagarna då.
Och dessutom är medlem på 30 tyska porrsidor där man får tanka obegränsat 😎
Heil Fi..ler 😎
1 Guest(s)