January 29, 2002
January 29, 2002
pbol wrote: Jadu, du har installerat SQL Server kanske ?
Ja, jo, det har jag nog förstått att jag gjort. Men vad är det? Jag letade efter ett annat program på en skiva och installerade lite grejer från den, men nu undrar jag vad SQL egentligen är och vad programmet gör?
October 19, 2003
Du borde nog märkt om du installerat SQL Server, den kommer inte med andra program, det du förmodligen installerat som brukar kunna komma med annat är MSDE (MS database engine) som är en sorts lite version av SQL Server.
Det är helt enkelt en databas, kan vara office som lagt till den eller .NET framework eller något annat, den hänger med lite olika prylar.
Du kan lungt ta bort den fula lilla saken som startar och lägger sig i trayen, den är bara till för att starta och stoppa, gå till start > kör och skriv msconfig och under autostart klicka bort den.
January 29, 2002
pbol wrote: Du borde nog märkt om du installerat SQL Server, den kommer inte med andra program, det du förmodligen installerat som brukar kunna komma med annat är MSDE (MS database engine) som är en sorts lite version av SQL Server.
Det är helt enkelt en databas, kan vara office som lagt till den eller .NET framework eller något annat, den hänger med lite olika prylar.
Du kan lungt ta bort den fula lilla saken som startar och lägger sig i trayen, den är bara till för att starta och stoppa, gå till start > kör och skriv msconfig och under autostart klicka bort den.
Man tackar! Jag vet dock att jag installerat det utan att vara medveten om det, (i.s.f. skulle jag aldrig godkänna installation av det), så jag tror nog ändå att det kom ifrån Office, som jag nyligen ominstallerade delar av. (Gjorde det från Office-skivan som följde med datorn.)
Tack också för tipset om msconfig och autostarten. Nu har jag dessutom bockat av lite annat skit som går igång varje gång man startar datorn. 😀
1 Guest(s)