January 20, 2002
Tjena.
Fick mitt adsl från Net At Once aktiverat igår. Nu är problemet att jag inte vet hur jag ska ställa in mitt modem.
Jag har ett SpeedTouch 510, en ADSL-router. Jag ska ställa in ett IP som jag fått av operatören, och nätmast och gateway och lite sådana grejer.
Någon som har ett sådant modem och eller nån annan kunnig som kan hjälpa mig?
Den använder ett webbaserat gränssnitt för att göra alla inställningar, där man kan ställa in saker som har å göra med Static Routing, DHCP, DNS och NAT. Någonstans här jag ska göra inställningarna??
January 20, 2002
Jo den har webgränssnitt...och när jag kommer in där så är det uppdelat i två avdelningar, basic och advanced. I basic är det typ bara lite info om anslutningen. I advanced får man ställa in saker som har å göra med DNS, DHCP, Static Routing, och NAT. Nånstans här måste man väl göra dessa inställningar, men jag förstår inte särskilt mycket när man kommer in där. Verkar som att det mest har med det själva lokala nätverket å göra där....
April 2, 2003
Xydorx wrote: Jo den har webgränssnitt...och när jag kommer in där så är det uppdelat i två avdelningar, basic och advanced. I basic är det typ bara lite info om anslutningen. I advanced får man ställa in saker som har å göra med DNS, DHCP, Static Routing, och NAT. Nånstans här måste man väl göra dessa inställningar, men jag förstår inte särskilt mycket när man kommer in där. Verkar som att det mest har med det själva lokala nätverket å göra där....
Det låter som routern som du är inne på!
January 20, 2002
Dom har inte så mycket att komma med...men nu har jag ett annat problem.
När jag nu äntligen sitter uppkopplad så blir jag nerkopplad typ var femte minut...det är nog nåt av det mest störande jag varit med om. En kompis till mig som har samma abbonnemang blir inte nerkopplad...kan det bero på mina ledningar eller nåt tror ni??
Har för mig att man kan be Telia kolla och kolla dom, och om dom är dåliga som byter dom utan kostnad, och om dom inte behöver bytas så får man betala för besöket...stämmer detta eller har jag helt otroligt fel??
September 16, 2002
Xydorx wrote: Dom har inte så mycket att komma med...men nu har jag ett annat problem.
När jag nu äntligen sitter uppkopplad så blir jag nerkopplad typ var femte minut...det är nog nåt av det mest störande jag varit med om. En kompis till mig som har samma abbonnemang blir inte nerkopplad...kan det bero på mina ledningar eller nåt tror ni??Har för mig att man kan be Telia kolla och kolla dom, och om dom är dåliga som byter dom utan kostnad, och om dom inte behöver bytas så får man betala för besöket...stämmer detta eller har jag helt otroligt fel??
Har du inte frågan igång redan på "ADSL som kopplar ner..."?
1 Guest(s)