March 9, 2005
Saken är den att mitt starcraft inte riktigt fungerar som det ska ute på battel net ... Det hela börjar med att när man ska logga in så tar det från 30 sec till 2 min att bara komma in till inloggning Det fassnar på querring gateway... När man väl har gjort detta utan att stänga av utan bara går tillbacks till huvedmeny går det fort .
DEt andra problemt är att jag inte kan rejoina mina vänners game som också har telia bredband ... JAg hittar gamet men då har Latencyn gått upp till fullt men om jag startar om starcraft så kommer jag in igen men detta sliter som fan pågrund av att det tar evigeheter att starata om ...
Dock så fungerar det att rejoina andra game som ligger ute ..
kan inte heller creata ett game blir full latency .. men därimot om en creatar vi spelar och han creart då funkar det inte .. creatar den andra då kommer jag in där och nästa gång jag ska joina den första som creata så funkar det .. DEt finns några få gånger det går att rejoina .
Sitter på 8 ner 1 upp men har ju spelat starcraft på 56k modem å det gick fan betydligt snabbgare.
Ps när jag spelar så e det inga probelm flyter fint ..
May 14, 2003
Testa att öppna portarna i routern, Mjukvaru brandväggen. Om du har en sådan. Låter som det är det som är problemet i ditt fall.
StarCraft:
Allow port 6112 TCP and UDP out and in
http://www.blizzard.com/suppor.....d=msi0445p
När dom portarna är öppna så ska du inte ha några problem att skapa ett spel.
/n0pax
1 Guest(s)