January 10, 2003
Stora problem med 2 st D-Link 604. Den ena routern med 3 st dator gör att port 4 i den andra routern tokblinkar och slår ut hela systemet och internetuppkopplingen. Jag har fått en ny router på garantin, men det dröjde inte så länge innan den nya började tokblinka den med.
Vad kan vara fel?
December 24, 2002
Men alltså hur menar du att du har kopplat egentligen?! Du har kopplat in internet i en router och från den routern så kopplar du till andra routern som du använder som switch?! Isf ska det fungera men det är lite trixit o få d funka, ja har självt gjort det med en dlink o en netgear men ja kom ihåg att ja fick stänga av nåt i den andra routern som skulle användas som switch, samt byta ip på den routern. Du ska heller inte koppla in i Wan porten på den som används som switch, utan har för mig att ja fick koppla typ från port 4 i första routern till port 1 i den som användes som switch.
July 18, 2003
kakan! wrote: [quote=skinner]D-link är felet! Köp en Netgear eller 3com.
Tror du hjälpte honom massor.. pucko..
Du också, sjysst inlägg.....
Han tog i princip orden ur munnen på mig = han har rätt.
Netgear gör helsjyssta billiga routrar som jag absolut kan rekommenderar, sitter själv med en Netgear WGT624 som har funnkat kanon från början.
1 Guest(s)