Strul med en D-Link DES 1005D|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Strul med en D-Link DES 1005D
Ten
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 96
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 29, 2002 - 11:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Min upload suger samma download med switch...utan den kan jag tanka en fil från Tex Clanbase med ca 550/kb/sek. Men när jag stoppar in Switchen så är det som att den inte slår på duplex lr nått för min download pendlar mellan 2-60kb/sek 👿 det är samma på den andra datorn jag har inkopplad har testat byta NIC från 3com till Intel...same shit iaf..nån som kan tänka sig veta vad det är för fel lr om det är fel på switchen??? allt är automatiskt på den så det finns inga val möjligheter!!!

Tacksam för svar om någon vet?

phunqe
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
Member Since:
July 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
188056
July 30, 2002 - 6:17 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hade nog tippat på att den är trasig 🙁
Både switchar och nätverkskort har en förmåga att uppvisa det symtomet när de är trasiga...

Clippy
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 47
Member Since:
July 31, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
189112
August 2, 2002 - 3:41 am
sp_Permalink sp_Print

Har samma problem här, haft det i typ 3 månader, fast med en D-Link DES 1008D.

Allting fungerade perfekt i början med 3 anslutna datorer (Me, Me & 98)och med BBB in på uplink.
Allting började efter att jag installerat Win2k på en av burkarna, då vart internet supersegt på den burken, men bara när jag körde med switchen, när jag körde in samma kabel direkt in i väggen så gick det hur fort som helst. För de andra två datorerna så gick det ju fortfarande med höga hastigheter när man körde med switchen. Men efter att jag för ett par veckor sedan byggt en ny burk (för att ersätta en av de tre), och lagt in WinMe så började det gå lika långsamt där, men den tredje burken går det fortfarande att surfa fort med när switchen är inkopplad, har testat med alla portar. Så det borde väl egentligen inte vara något fel på switchen eftersom den funkar med den burken? Och alla går det som sagt att surfa fort med när man kör utan switchen (med samma kablar som annars är kopplade till switchen)

Vad gör jag för fel, eller är det något som är trasigt, ska man kanske göra någon speciell inställning i Windows när man kör med switchen.

Någon som vet hur man ska lösa detta?

Clippy

Clippy
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 47
Member Since:
July 31, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
192905
August 15, 2002 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Ingen som kan tänka sig veta var felet ligger?

Jättetacksam för svar!

Clippy

Ten
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 96
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
192932
August 15, 2002 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

jag bytte till en annan switch än d-link då funkade det bra:) d-link skulle ha bra suport blah inte fått svar på 14 dagar typ så de kan stoppa upp det där solen inte lyser. 😕

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 46
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL