June 30, 2001
Lägg in detta i httpd.conf, du får så klart modifiera lite först.
<VirtualHost *>
ServerName test.hej.no-ip.com
DocumentRoot D:wwwtest
</VirtualHost>
Det är det viktigaste. Man kan lägga till flera saker som sökvägar till loggar osv. Men det räcker så där om du inte har några speciella krav.
Edit: Du måste även ta bort # från "#NameVirtualHost *".
September 11, 2002
Vet inte hur det är med no-ip, men med dyndns har jag för mig att jag var tvungen att aktivera "wildcards" i inställningarna för mitt konto där för att det skulle fungera. Får du det inte att funka så kan du ju kika efter något sånt i första hand, för då är nog det en trolig förklaring.
May 7, 2002
Bar-Code wrote: Vet inte hur det är med no-ip, men med dyndns har jag för mig att jag var tvungen att aktivera "wildcards" i inställningarna för mitt konto där för att det skulle fungera. Får du det inte att funka så kan du ju kika efter något sånt i första hand, för då är nog det en trolig förklaring.
måste man göra för no-ip.com med.
March 27, 2003
Testade även det... Funkar inte...
(Man behöver väl inte starta om nått annat än själva apache?)
Funderar på om jag just sett första beviset på att "2.0 är buggig, använd 1.3..."
EDIT: Kan jag testa på nått vis testa själv om det funkar så jag slipper störa polarna hela tiden? Eftersom jag sitter på localhost funkar ju inte NO-IP-domänen...!?
March 27, 2003
Men alltså, funderar på om jag verkligen gör rätt.
Om min No-IP domän är "hej.no-ip.com" och jag vill skapa "test.no-ip.com" till mappen "E:/test/".
E:/ är min "DocumentRoot"
Jag skriver såhär:
<VirtualHost *:80>
DocumentRoot E:/test
</VirtualHost>
Nått galet?
May 23, 2001
Adam wrote: Men alltså, funderar på om jag verkligen gör rätt.
Om min No-IP domän är "hej.no-ip.com" och jag vill skapa "test.no-ip.com" till mappen "E:/test/".
E:/ är min "DocumentRoot"
Jag skriver såhär:
</VirtualHost>
Nått galet?
ServerName test.hej.no-ip.com:80
</VirtualHost>
Testat det?