September 16, 2002
September 16, 2002
stormaz wrote: hmm då lär du ska ha en konfigrueringsbar switch och de är dyra somfan.
ANnars vet du om att i 2k/XP kan du ställa in så nätverkskortet bara kör i 10 MBit om du vill det.... Varför skall du låsa den?
aj fan så det finns inga billiga sånna? :/
för att kunna få ut max hastighet av bredbandet måsta man låsa porten i 10mbit full duplex som bredbandet är kopplat till.
Vet att man kan låsa nätverkskortet i full duplex men då måste bredbands kabeln direkt in i kortet och jag har flera datorer som ska vara kopplade till nätet. Skulle ju kunna skaffa ett till nätverkskort o sätta i en av datorerna o dela genom den men då måste den datorn vara igång för att det ska fungera på de övriga och det är drygt...Får väl kanske köpa en billig server som man kan gömma i en graderob eller nåt då 🙂
vad menar du med dyra somfan?
June 18, 2001
Jag kör med en Netgear FS608 och jag har 100Mbit fullduplex. Fungerar fint.. när jag flyttar data inom nätverket(skickar och hämtar) ligger jag på totalt ca 21-23mb/s, ca 10.5-11.5mb/s åt bägge hållen. Utåt (har BBB) så ligger jag på ca 2.2mb/s totalt när jag skickar o hämtar.. Switchen fungerar perfect..
August 24, 2002
October 10, 2002
Chris King wrote: Skulle en Server vara billigare än en Switch? Då är det inte mycket att hänga i julgranen..
Heh, de beror ju på vad man skall ha servern till! I det här fallet, jo! Eftersom vilken gammal burk som hälst kan sättas upp som router och den vägen låsa kortet!
För säkerhetsskäl skulle jag oxå rekomendera att du slår upp en burk mellan internet och alla hemdatorer. Då klarar du dej oxå med att en enda burk har firewall.
1 Guest(s)