December 28, 2003
jo jag vill först poängtera att jag inte kan nånting om nätverk och så, så försök förklara som om ni skulle förklara för en 5-åring så ska det här nog gå bra 😉
jag har Telia 2mbit bredband och 4 datorer. just nu har jag en dator (utöver dom 4) kopplad i internetjacket, och det kopplar vidare till en switch, eller tvärtom switch till dator vet inte riktigt, och sedan ner till resterande datorer. mitt problem är att jag vet inte hur jag ska göra så att folk kan joina mina creatade spel, ni som lirar cs eller warcraft kanske vet vad jag menar, i cs hittar ingen min dator och i warcraft går det inte och creata games eller arranged teams. nån som vet hur jag kan fixxa detta??
tack för alla svar 🙂
November 9, 2002
du menar att folk utifrån inte kan connecta? Isf måste du öppna en port och ställa in så att allt därifrån kommer till dig. När det gäller spel så brukar det vara en specifik port du måste öppna. Detta kallas Port Forwarding. Det står förmodligen i dina spelmanualer vilka portar som används vid onlinespel.
May 28, 2003
Om du tänkte att dessa fyra datorer ska spela mot varandra så måste du nog ha något IP ( http://www.myip.com ) att gå efter i tec Wc3 efter som att du inte har något "lan-ip" utan förmodligen bara 4a stycken Ip adresser som du är tilldelade av Tele2. Men det kan oxå bero på som Xuestor säger att du måste öppna någon port på en firewall om du har en sådan.
1 Guest(s)