May 9, 2003
Hallojsan allihop, har kopplat upp mig genom router så länge jag har haft adsl men har alltid haft samma problem med att ladda ner från dc osv.
Spel och annat har jag löst temporärt genom dmz control men skulle helst vilja byta routern mot en switch och slippa blockar men ändå kunna köra flera användare på samma uppkoppling. Nån som vet om detta funkar och hur man gör? Har hört av kompis att detta ska funka men från ett annat håll att det inte ska det....
April 1, 2001
Om du bara har en IP adress från din leverantör och vill ha flera datorer kopplade till internet så måste du ha någon form av router, i form av en liten manick eller en dator. Det brukar gå att konfigurera routern och program man använder så att det mesta fungerar smärtfritt även om man har router.
May 8, 2001
Det funkar inte om du inte har ett IP för varje burk. Switchen är "bara" en intelligent hub... Kanske de som säger att det går menar att man kan använda en PC som router?
EDIT: Fan vad du är snabb jämt Iceman 😉
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
1 Guest(s)