December 15, 2002
Gjorde en liten tabbe igår när jag slet ut mitt ena nätverkskort och satte in ett annat utan att först avinstallera de gamla.
Nu bråkar XP lite med mig och har lämnat kvar en del information kring de gamla kortet under installerad maskinvara, samt att ip:adressen som jag ville ange på de nya var reserverad för de gamla kortet.
Hur kan man enklast radera all info kring de gamla kortet tro?
February 21, 2003
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlNetwork
registryt (regedit)
annars kan du söka på den ip som det sist hade i registryt också
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
December 15, 2002
Unrealpat wrote: Jag förmodar att du har kabelmodem...
Om så är fallet så är det det som spökar, den känner av gamla kortets address.
Vad du då gör är helt enkelt att stäng av kabelmodemet 10-30 sek & sedan slå igång det.Nu ska ditt kort funka..
Nja detta kort ska inte användas för något sådant utan ska bara kommunicera med min andra burk. Har dubbla kort i den ena burken och mitt ADSL funkar prima, bara de interna nätverket som muppar sig.
December 15, 2002
Jag fick bort kortet via registret, men de verkar som att de nya kort jag köpt är helt kasst. De går inte att pinga mellan burkarna, men om jag tar mitt ena fungerande kort å flyttar de till min andra burk funkar de bra. Alltså borde de ju innebära att de nya kortet inte funkar som de ska....
1 Guest(s)