August 16, 2003
vi har haft Felia adsl i hela mitt liv känns det som, 0.5Mbit nu har jag äntligen lyckats övertala pappa att byta upp sig.
nu har vi TDC 28Mbit (bor en bit bort så det vart 17Mbit)
hur som hellst så vill pappa fortfarande ha Felia mailen (viu har dubbla abonemang just nu) men han lyckas inte via outlook ta hem mailen via TDC. går detta att lösa på något sätt?
han snackar så idiotiskt nu, som att typ säga upp 28Mbit för 299kr och ha 0.5Mbit för 375kr (eller om det nu är 325kr) :S
HJÄLP!!!
December 25, 2000
Det är högst troligen en tjänst som telia erbjuder, ring dem och fråga. Eller om du inte vågar ringa så surfa in på denna sida och läs om deras e-posttjänster där.
December 25, 2000
ToTT_e wrote: Har för mig att jag gjorde så för 5-6 år sedan. Har för mig att dom spärrar dom 'vanliga' mail-portarna, men om man tog en port 'brevid' så var det helt ok. Hoppas det hjälper, kanske någon av dom mer tekniska här kan reda ut vad jag menar.
/T
Du har inte fel med du tänker på fel sak, det du tänker på är port 25, den används när man skall skicka mail inte när man skall ta emot och har egentligen inte något att göra med den här tråden.
July 16, 2003
Det är aldrig problem att "poppa" mot annan ISP. Det som spärras är utgående (SMTP). Så ska man köra mot Telia och sitter på BBB är det bara att sätta POP servern enligt Telia uppgifter och SMTP till smtp.bredband.net
Ska man däremot skicka via Telias SMTP server via BBB måste man ansluta via deras smtprelay, alltså smtprelay1.telia.com
1 Guest(s)