June 3, 2001
Har ADSL genom Telenordia och tankar hem 50-60 KB/s men upp bara 4-6 KB/s. Fast det ska vara 50-60KB/s både upp och ned. Tänkte bara höra här om någon vet vad problemet är innan jag kontaktat telenordias support, då en polare sa att han kände en till som hade samma problem. Kan det vara nån inställning hos mig??
December 2, 2001
Har du otur så sitter du på en telefon station med dårlig bandbrädds försörjning...
Själv har jag blivit avstängd p.g.a att ha snott för mycket bandbrädd med min välbesökta FTP 😀
Troligtvis sitter väll någon sånn på din telefonstation oxå så de är väll bara gå och knacka dörr och be folk sluta tanka 😛
January 24, 2001
Jag skulle tro att full duplex skulle vara det bästa..
Jag hade också problem med att efter jag ändrat det till full duplex så fick jag aldrig tillbaka det samma igen... hur flummigt som helst
Men det låter kostigt.. skulle inte Telenordia ADSL Support vara de bästa att fråga om detta?
June 3, 2001
Kör med win xp, har testat alla olika lägen som går på duplexen. Men det är enbart när jag valt automatiskt läge som det går att ansluta. Har kontaktat Telenordia redan, de har ingen aning om vad problemet kan vara, utan bad mig köra tptest ett par gånger och sen skicka resultatet till dom,
June 3, 2001
Problemet löst!!! Tog och tog bort det nya "huvudjacket" och återställde det gamla huvudjacket som det var. Därefter skruvade jag isär min splitter och tog bort sladden som skall kopplas till mellanproppen. Där satte jag istället en 15m lång sladd som räckte hela vägen till adsl modemet vid datorn.Så nu funkar allt som det ska kan tanka och ladda upp i full hastighet och även prata i tel samtidigt. Så istället för att göra ett nytt huvudjack gjorde jag bara sladden från splittern tillräckligt lång för att nå mellanproppen i mitt gamla huvudjack. Verkar vara nåt med flytten av huvudjack som inte funkar bra med adsl.
2 Guest(s)