December 13, 2003
Hej
Jag surfar med tre turbo 3g(upp till 7,2mbit) med min samsung omnia som 3g modem till min stationära dator, och problemet jag har är att den tappar anslutningen ganska ofta.
Det verkar som att den tappar anslutningen oftare när det blir lite belastning på linan, laddar jag hem något så håller sen sig oftast levande någonstans mellan 5-10min, sen får jag connecta igen.
Lyssnar jag tex bara på någon webbradio eller har msn igång så tappar den väldigt sällan uppkopplingen.
För övrigt så har jag dålig hastighet, har som bäst haft ca 2mbit, det kan jag leva med, men oftast så ligger den omkring 0,3mbit.
Att jag tappar anslutningen är det mest irriterande, några lösningar på det?
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
February 3, 2003
EliXyR wrote: Du kan inte räkna med bättre än 2-300 kb/s.
7.2 kanske du får om du står nedanför 3g masten i absolut bästa förhållanden.Jag har Tres 3G och har samma problem här i norrköping, de säger att de bygger ut nätet men de har de väl gjort i 1½ år snart..
Vill minnas det fanns en undersökning som bekräftade att det i stort sett var omöjligt att komma upp i 7,2MBit/s, oavsett hur nära det var till masten.
Möjligt att det var i Metro jag läste det.
November 22, 2001
Lord_Kvadd wrote: Vill minnas det fanns en undersökning som bekräftade att det i stort sett var omöjligt att komma upp i 7,2MBit/s, oavsett hur nära det var till masten.
Möjligt att det var i Metro jag läste det.
Troligen är 7.2 inkl alla felkoder osv, ungefär som att 54Mbit wlan ger 20-30mbit man kan använda.
January 8, 2003
Jag bor nedanför en mast men har som mest 300kb/s, detta är oftast när ingen annan använder telefoner eller datorn, 4-6 på morgonen. Jag använder ett litet program som heter redial, det håller linan vid liv genom att gå som tjänst i bakgrunden och pinga Google med jämna mellanrum.
Var man får tag på programmet minns jag inte, men sök efter det.
1 Guest(s)