November 1, 2006
Har en nätverkskoppling via modem --> router (DIR-655) --> switch --> aktuella datorn.
När jag surfar på nätet förlorar jag uppkopplingen till routern med jämna mellanrum. (Har andra datorer som är kopplade till samma routher men dessa förblir opåverkade.)
Då blir jag tvungen att avaktivera den lokala anslutningen och sedan aktivera den igen för att jag ska kunna återansluta.
Någon som har någon som helst aning om vad so kan vara fel? Har testat olika portar på både dator/switch/router, men inget tycks fungera. Har även fabriksåterställt routern, laddat in senaste firmware och återkonfigurerat, men problemet kvarstår.
Kan det möjligen vara så att det är kabeln det blivit fel på? Surt i sådana fall, då min nätverkskabel är dragen utanpå huset.
March 26, 2002
Enklast är väl att flytta den aktuella datorn nånstans nära routern och testa med en kabel som du VET funkar... Skulle det ändå strula så är det nog nåt fel på datorn... Eller testa nån av dom andra datorerna med den kabeln som du nu har till den aktuella datorn. Funkar det då bra, så är det knappast kabeln det är fel på.
Hoppas du hittar felet =)
1 Guest(s)