April 29, 2003
För en vecka sedan började jag få problem med min internetanslutning (bbb 24/1)
Jag startar om datorn och allt fungerar klockrent, msn/http/spel osv.
sen helt plötsligt så får jag .. sidan kan inte visas när jag surfar, msn och spel fungerar fortfarande.. (varierar när det händer, ibland kan allt fungera typ.. 6+ timmar, sen dör spel och msn också efter en stund)
då tänkte jag.. dns/dhcp
är det dhcp som inte kan förnya adressen?
jag testar alternativa dnser men problemet är desamma, dessutom kan jag inte reparera anslutningen (typ ipconfig /release /renew /flushdns) . jag MÅSTE starta om datorn för att kunna surfa igen,
jag börjar fundera om det är mitt moderkort som har fått sig en smäll (har intergrerat nätverk på moderkortet , 4 portar)
startat om "modemet" och bytt tp-kabel och bytt port.
what to do, what to do?
April 29, 2003
Cirap wrote: vad är det för moderkort (och ethernet chip)?
har ett liknande problem med mitt onboard VIA Rhine II. många andra med samma nätverkort har samma problem
Gigabyte GA-N680SLI-DQ6 nForce 680i SLI 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio QUAD GB-LAN Firewire Socket775 ATX
(Nätverk Nätverkskort - Marvell Yukon 88E8052 / Yukon 88E8056 / 2 x Alaska 88E1116 - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet )
April 29, 2003
PaleRider wrote: Kör du Vista?
japp, jag kör vista (ultimate) 32bit
men om det är Windows Vista som strular så måste det isåfall vara någon nykommen "feature" som kommit genom windows update för jag har haft ett fungerande vista i 4-5 månader utan ett enda problem.
October 2, 2003
Jag har haft samma problem. Sök på Google för mer info.
Det är Vista som kör för mycket på standard. Det är INTE fel på din dator. Det är ditt bredbandsbolag som använder gammal programvara.
April 29, 2003
PaleRider wrote: Jag har haft samma problem. Sök på Google för mer info.
Det är Vista som kör för mycket på standard. Det är INTE fel på din dator. Det är ditt bredbandsbolag som använder gammal programvara.
HAHA
jag är i chock..
aldrig någonsin trodde jag att IDG skulle ge mig lösningen på mitt problem
1 Guest(s)