October 26, 2002
tja
Jag har en intel trådlös router och jag har tre datorer kopplade en som är kopplad direkt med slad det funkar bra en stationär som är trådlös den funkar ganska bra och en bärbar trådlös den tappar kontakten hela tiden jag har provat att byta det trådlösa nätverkskortet men det funkade inte bättre för det...nån som har nått förslag på vad det kan vara...
tack på föhand
March 5, 2002
chippen wrote: tja
Jag har en intel trådlös router och jag har tre datorer kopplade en som är kopplad direkt med slad det funkar bra en stationär som är trådlös den funkar ganska bra och en bärbar trådlös den tappar kontakten hela tiden jag har provat att byta det trådlösa nätverkskortet men det funkade inte bättre för det...nån som har nått förslag på vad det kan vara...
tack på föhand
eh va?
May 9, 2001
chippen wrote: tja
tack på föhand
Du vet att det finns punkt, komma och stora bokstäver va?
Försök göra en vettig meningsuppbyggnad så kanske man lättare förstår ditt problem.
January 11, 2003
Hur fungerar det om du stänger ner den trådlösa statioära???
Kontrollera så att de inte har samma kanal...
Har du kontrollerat så att båda trådlösa står i läget med anslutnings punkt? så att inte ena kör kort-kort (adhox tror jag det hetter eller nåt)
Försök låsa hastiheten på bärbar till 1 el 2 mbit, och se om det fortfarande klyddar.
Har du möjligheten att ta WLan adaptern till den stationära och använda i bärbar??? (om det är USB eller PCI omvandlare till PC-Card tex)
PS. Jag sitter just nu på min bärbara med trådlöst så jag har haft lite konstiga saker själv... tex att man inte kan springa runt med laptopen samtidigt som man laddar ner filer :cy: slutade med att filen blev jävligt korrupt
Jag har själv D-link produkter (både som router och PC-CARD) men bara allt är Wi-Fi kompatiblelt så ska det fungera.
October 26, 2002
okej för er som inte förstod mig ska jag försöka förklara lite bättre
jag har en intel trådlös router med telenordia adsl 0,5...det är så att uppkopplingen bryts oregelbundet alltså olika på mina olika datorer mest på den bärbara... och jag unrar om det är nån som har nån lösning på det...???
June 28, 2001
efter att ha rådfrågat en kompis som skriver lika dant så har vi kommigt fram till följande.
vi tror han vill ha hjälp att gå ut med hunden.
kan även vara en katt, vi är inte riktigt säkra på den pungten.
skämt å sido.
du har altså problem med att du tappar kontakten med basstationen ?
sånt kan ju bero på att du har betong väggar lr liknande.
lr starka störningskällor i närheten.
August 24, 2002
"den bärbara tappar kontakten".... har du den på samma ställe hela tiden då? Det är inte speciellt lång räckvidd på wlan...11mbiten iallafall om du inte köpt dyrfina grejer... Du har väl programvara som mäter singnalstyrka, sätt dig där du har bra singnal då eller placera om routern.
January 11, 2003
Har du som sagt provat att bara använda ena trådlösa datorn och se om de två trådlösa korten "krockar" (detta ska inte ske men enligt en vän till mig så kan det ske)
Viktigaste är att prova olika kanaler.
Jag själv hade lite sånt anslutnings problem innan, men plötsligt så försvann det. Har ingen aning om vad jag gjorde förutom att byta kanal på allt.
Jag använder kanal 5 just nu, och sitter 3 meter från routern, med 100% på både signal styrka och link kvalitet.
Om du har liknande övervaknings program för intels produkt så öppna den. Sedan håll ett öga på den, samtidigt gör vad du brukar. Då kanske du kan hitta felet.
PS. Se till så att inte routern sitter nära el-ledningar, tv apparater.
1 Guest(s)