December 23, 2004
olidliga problem
Mitt internet tyck tappa uppkopplingen då jag försöker spela några onlinespel.. cs/wc3 etc även i windows när jag lyssnar på winamp radio kan den tappa! Det rä ingen rytm i disconnecterna utan de kommer när de vill!
detta fenomen upptäcktes för ett pra dagar sedan då allt var fint tills detta slog till!
har telia 0.5 router D-link 604 😡
vad kan detta fel bero på?! ahr kollat virus:negativt. Har gjort allt som står io min makt utan framgång. Nu är det upp till er.. 😮
I mirc får jag upp * [10053] Software caused connection abort när jag tappar uppkopplingenIfall det kan vara till någon hjälp
May 17, 2003
lilja wrote: olidliga problem
Mitt internet tyck tappa uppkopplingen då jag försöker spela några onlinespel.. cs/wc3 etc även i windows när jag lyssnar på winamp radio kan den tappa! Det rä ingen rytm i disconnecterna utan de kommer när de vill!
detta fenomen upptäcktes för ett pra dagar sedan då allt var fint tills detta slog till!har telia 0.5 router D-link 604 😡
vad kan detta fel bero på?! ahr kollat virus:negativt. Har gjort allt som står io min makt utan framgång. Nu är det upp till er.. 😮
I mirc får jag upp * [10053] Software caused connection abort när jag tappar uppkopplingenIfall det kan vara till någon hjälp
Har exakt samma problem, Telia 8 mbit med router... Ibland kan jag inte koppla upp igen på flera timmar också....
November 30, 2004
Tappar ockdå uppkopplingen i bland, kör på en trådlös D-link, DI-624 router. Pratade med D-link och dem sa att routeren starta om lite då och då.. Mitt Telia 8000 funkar kanon om jag kör det rakt in i datan. Men jag har svårt att tro att routeren koppalar ifrån, ibland 1 gång i timmen och ibland 5 gånger på 15 min.. Så jag vet inte vad det kan vara eller om det kan vara att routern startar om??
March 20, 2003
sarlov wrote: Tappar ockdå uppkopplingen i bland, kör på en trådlös D-link, DI-624 router. Pratade med D-link och dem sa att routeren starta om lite då och då.. Mitt Telia 8000 funkar kanon om jag kör det rakt in i datan. Men jag har svårt att tro att routeren koppalar ifrån, ibland 1 gång i timmen och ibland 5 gånger på 15 min.. Så jag vet inte vad det kan vara eller om det kan vara att routern startar om??
Det funkar kanon när du inte har kopplat in routern men kopplar ifrån massor när du har routern inkopplad.....och du tror att det _inte_ är routern.......
Testa att stå på ett ben när du använder datorn, det kan hjälpa.....
November 30, 2004
Ok.. Mitt första inlägg blev kanske lite "rökigt" men vad tror ni att det är? ÄR de routern som är trsig eller vad ärdet? när den kopplar i från eller vad den nu gör så kommer det "en nätverkskabel är inte ansluten sen direkt efter kommer det "en nätverkskabel är ansluten till lokalt nätverk". Vad är problemet tror ni??
1 Guest(s)