Tar tid att få logga in....|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tar tid att få logga in....
fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
Member Since:
September 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 4, 2003 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

har telia adsl o när jag startar datorn o kommer in i windows tar det ca 1 minut innan jag kan logga in åp nätet.. kan ju bero på modemet att det måste värma upp eller nåt men jag vet inte.. är det nån som har en lösning? jag sätter på modemet när jag slår på datorn men datorn loggar in på under minuten så det går snabbt..

ynz^^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 388
Member Since:
February 13, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
282221
March 4, 2003 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

det tar en stund innan telia ger dig en ip-adress....
lösning : stäng inte av modemet

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
Member Since:
September 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
282224
March 4, 2003 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

ok.. då vet jag.. tack 😀

Eva01
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 124
Member Since:
December 25, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
282228
March 4, 2003 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, man ska nog inte stänga av modemet...
Min uppkoppling brukar krångla som f*n efter att
modemet har vart avstängt, så mitt står på 24/7.

Avatar
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
Member Since:
June 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
282263
March 4, 2003 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

det står till och med i Telias papper att man inte ska slå av modemet...

Ducce
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
Member Since:
August 29, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
282323
March 4, 2003 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Installera IClogin, http://prdownloads.sourceforge.....gin1.2.zip
så löser det dina problem, du är inloggad och klar när ditt skrivbord kommer upp (oftast).

Mata bara in dina användaruppgifter och sätt att den ska starta vid inloggning, samt att den skall logga in var 5:e minut ex.

Med IClogin så kan du avaktivera telias inloggningssida, login1.telia-com

Ett mycket bra program för alla med ComHem, ADSL

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
Member Since:
November 6, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
282333
March 4, 2003 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Eller så struntar man helt enkelt i att logga ut. Äntligen har min familj fattat det.

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
Member Since:
September 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
282596
March 5, 2003 - 9:19 am
sp_Permalink sp_Print

Ducce wrote: Installera IClogin, http://prdownloads.sourceforge.....gin1.2.zip
så löser det dina problem, du är inloggad och klar när ditt skrivbord kommer upp (oftast).

Mata bara in dina användaruppgifter och sätt att den ska starta vid inloggning, samt att den skall logga in var 5:e minut ex.

Med IClogin så kan du avaktivera telias inloggningssida, login1.telia-com

Ett mycket bra program för alla med ComHem, ADSL

har redan automatisk inloggning men som sagt den kan inte logga in föränn efter nån minut om meodemet varit av så det hjälper ej om jag har den på autostart.. allt har löst sig nu som sagt. jag stänger inte av modemet helt enkelt.. även om det känns bättre när det är avstängt nät skiten inte används... är inte byggd av pengar vet ni, kostar ju säkert flera öre i månaden att ha den på.. men det är väl priset man får betala om man inte orkar vänta laugh

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
Member Since:
November 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
283108
March 5, 2003 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: [quote=Ducce]Installera IClogin, http://prdownloads.sourceforge.net/iclogin/iclogin1.2.zip
så löser det dina problem, du är inloggad och klar när ditt skrivbord kommer upp (oftast).

Mata bara in dina användaruppgifter och sätt att den ska starta vid inloggning, samt att den skall logga in var 5:e minut ex.

Med IClogin så kan du avaktivera telias inloggningssida, login1.telia-com

Ett mycket bra program för alla med ComHem, ADSL

har redan automatisk inloggning men som sagt den kan inte logga in föränn efter nån minut om meodemet varit av så det hjälper ej om jag har den på autostart.. allt har löst sig nu som sagt. jag stänger inte av modemet helt enkelt.. även om det känns bättre när det är avstängt nät skiten inte används... är inte byggd av pengar vet ni, kostar ju säkert flera öre i månaden att ha den på.. men det är väl priset man får betala om man inte orkar vänta laugh

Jag måste ärligt säga att jag blir lite småsur när folk håller på och är överdrivna med att stänga av allting på 13 olika strömbrytare.. ADSL modem t.ex. är ju gjorde för att stå på dygnet runt. Det ska dom fan också göra.. Det är ju ingen som kan hacka dej om du istället stänger av din dator.. Det finns _inget_ argument för att stänga av ett ADSL modem, det ska fan till tre mirakel om det ska börja brinna. Då dom är så enkla så ska det till mycket för att dom ska "hänga" sig.. Och du kommer att vara grymt glad när du fortfarande har en IP-adress när Felias DHCP är nere.. Då kan du fortfarande surfa på.. Plus att du alltid har samma IP om du inte stänger av modemet.. Så kämpa mot alla avstängningsfreak!!*puh* det här var jobbigt.. :bgrin:

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

Avatar
Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
Member Since:
June 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
283535
March 6, 2003 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Det blir inte någon skillnad att logga in vare sig om man stänger av modemet eller inte, det ska bara ska ta ca 20 sec. Kolla att du har modemet och fördelardosan i första telejacket, annars blir det väntetid vid inloggningen.

Modemet skall alltid vara inkopplat med högsta prioritet.

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
Member Since:
September 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
284029
March 7, 2003 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

GeneSiS wrote: [quote=fet_loa][quote=Ducce]Installera IClogin, http://prdownloads.sourceforge.net/iclogin/iclogin1.2.zip
så löser det dina problem, du är inloggad och klar när ditt skrivbord kommer upp (oftast).

Mata bara in dina användaruppgifter och sätt att den ska starta vid inloggning, samt att den skall logga in var 5:e minut ex.

Med IClogin så kan du avaktivera telias inloggningssida, login1.telia-com

Ett mycket bra program för alla med ComHem, ADSL

har redan automatisk inloggning men som sagt den kan inte logga in föränn efter nån minut om meodemet varit av så det hjälper ej om jag har den på autostart.. allt har löst sig nu som sagt. jag stänger inte av modemet helt enkelt.. även om det känns bättre när det är avstängt nät skiten inte används... är inte byggd av pengar vet ni, kostar ju säkert flera öre i månaden att ha den på.. men det är väl priset man får betala om man inte orkar vänta laugh

Jag måste ärligt säga att jag blir lite småsur när folk håller på och är överdrivna med att stänga av allting på 13 olika strömbrytare.. ADSL modem t.ex. är ju gjorde för att stå på dygnet runt. Det ska dom fan också göra.. Det är ju ingen som kan hacka dej om du istället stänger av din dator.. Det finns _inget_ argument för att stänga av ett ADSL modem, det ska fan till tre mirakel om det ska börja brinna. Då dom är så enkla så ska det till mycket för att dom ska "hänga" sig.. Och du kommer att vara grymt glad när du fortfarande har en IP-adress när Felias DHCP är nere.. Då kan du fortfarande surfa på.. Plus att du alltid har samma IP om du inte stänger av modemet.. Så kämpa mot alla avstängningsfreak!!*puh* det här var jobbigt.. :bgrin:

hehe.. lugna ner dig mannen.. stänger inte av modemet längre, bara för att du inte ska bli arg 😀

stängde ju inte av det för att folk inte skulle kunna hacka min dator.. hur paranoid tror du jag är? stängde helt enkelt av det för att det hade en on/off knapp.. 🙂

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
Member Since:
September 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
284031
March 7, 2003 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote: Det blir inte någon skillnad att logga in vare sig om man stänger av modemet eller inte, det ska bara ska ta ca 20 sec. Kolla att du har modemet och fördelardosan i första telejacket, annars blir det väntetid vid inloggningen.

Modemet skall alltid vara inkopplat med högsta prioritet.

sitter i första jacket ja.. men det kvittar om det tar lång tid om modemet vart avstängt då jag har det på nu hela tiden.. allt e frid o fröjd, hoppas jag

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
Member Since:
November 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
284068
March 7, 2003 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: [quote=GeneSiS][quote=fet_loa][quote=Ducce]Installera IClogin, http://prdownloads.sourceforge.net/iclogin/iclogin1.2.zip
så löser det dina problem, du är inloggad och klar när ditt skrivbord kommer upp (oftast).

Mata bara in dina användaruppgifter och sätt att den ska starta vid inloggning, samt att den skall logga in var 5:e minut ex.

Med IClogin så kan du avaktivera telias inloggningssida, login1.telia-com

Ett mycket bra program för alla med ComHem, ADSL

har redan automatisk inloggning men som sagt den kan inte logga in föränn efter nån minut om meodemet varit av så det hjälper ej om jag har den på autostart.. allt har löst sig nu som sagt. jag stänger inte av modemet helt enkelt.. även om det känns bättre när det är avstängt nät skiten inte används... är inte byggd av pengar vet ni, kostar ju säkert flera öre i månaden att ha den på.. men det är väl priset man får betala om man inte orkar vänta laugh

Jag måste ärligt säga att jag blir lite småsur när folk håller på och är överdrivna med att stänga av allting på 13 olika strömbrytare.. ADSL modem t.ex. är ju gjorde för att stå på dygnet runt. Det ska dom fan också göra.. Det är ju ingen som kan hacka dej om du istället stänger av din dator.. Det finns _inget_ argument för att stänga av ett ADSL modem, det ska fan till tre mirakel om det ska börja brinna. Då dom är så enkla så ska det till mycket för att dom ska "hänga" sig.. Och du kommer att vara grymt glad när du fortfarande har en IP-adress när Felias DHCP är nere.. Då kan du fortfarande surfa på.. Plus att du alltid har samma IP om du inte stänger av modemet.. Så kämpa mot alla avstängningsfreak!!*puh* det här var jobbigt.. :bgrin:

hehe.. lugna ner dig mannen.. stänger inte av modemet längre, bara för att du inte ska bli arg 😀

stängde ju inte av det för att folk inte skulle kunna hacka min dator.. hur paranoid tror du jag är? stängde helt enkelt av det för att det hade en on/off knapp.. 🙂

det var rätt mycket ironi i det inlägget, men ok.. 😀 😀 :blink:

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 74
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL