July 27, 2002
Har BBB ADSL 10 mbit
TPTEST: 8.9mbit/850-900kb/s
Från Sunet och BBB, får jag maxspeed.
Från Telia/Comhem så får jag kanske 5 kb/s speed, även fast de sitter på 8mbit (1mbit upload), varför?
INGEN ANNAN med BBB verkar ha det problemet (förutom där jag bor).
Det har även varit lika jävligt med bostream, men de kanske är bättre nu när BBB köpte upp dom..
Detta är ganska irreterande, från Sunet och BBB (Fiber) så kommer jag upp i 1 mb/s utan problem.
Självklart är detta när jag tankar semesterfilmer och freeware. 😀
January 14, 2002
Callister wrote: Har BBB ADSL 10 mbit
TPTEST: 8.9mbit/850-900kb/sFrån Sunet och BBB, får jag maxspeed.
Från Telia/Comhem så får jag kanske 5 kb/s speed, även fast de sitter på 8mbit (1mbit upload), varför?
INGEN ANNAN med BBB verkar ha det problemet (förutom där jag bor).
Det har även varit lika jävligt med bostream, men de kanske är bättre nu när BBB köpte upp dom..
Detta är ganska irreterande, från Sunet och BBB (Fiber) så kommer jag upp i 1 mb/s utan problem.Självklart är detta när jag tankar semesterfilmer och freeware. 😀
har samma problem... så jag väntar spänt på svar 😛
May 23, 2001
Vet att när en polare hade Telia så fick han ruskigt kass ping mot BBB servrar. Detta var för ca 2 år sen. Han mailade både BBB och telia och klagade. De skyllde naturligtvis på varandra 🙂 Att inte någon av dem har fixat det är dåligt stil. Eftersom det verkar fler som har problem. Han bodde då i Borlänge.
May 23, 2001
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=91284 <--- I den tråden står det lite om att olika ISP:er har problem mot varandra.
1 Guest(s)