April 24, 2007
hej alla!
idag har jag BBB som ISP. jag har ADSL 24/1. jag har tänkt på att byta till Tele2 men är osäker på kvalitén på uppkopplingen. förut hade jag 256b hos comhem som var hemskt o långsamt. BBB är felfritt med attan så dyrt. 399 KR/mån är myket!
gör jag ett misstag om jag byter? var ärliga o ta hänsyn till allt!
kom gärna med egna erfarenheter av tele2 bredband i Göteborg.
MVH/ nvidiaamd!
May 19, 2004
annan operatör nämligen: Telia
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
ilg@dd wrote: annan operatör nämligen: Telia
Det här sitter långt inne och tar emot rejält, men jag håller med ilg@dd.
:p
December 5, 2007
Har haft BBB i två år nu, och får jag säga det själv har det funkat ganska bra. Det sämsta är ju om man använder deras bredbandsmodem som räcker till ett medelålders par i norrland. Eftersom det inte går att öppna portar och så på deras trådlösa bredbandsmodem.
De har stora problem att ge dig support om du har ett annat modem, vilket jag anser är konstigt då jag har zyxel, ett märke som telia levererar till sina kunder, konstigt att det är sämre hos BBB då.
Kopplar de bort dig i telestationen så får man vänta i en vecka, gjorde dem för oss. En tekniker som kopplade telenummret och bredbandet till en annan adress(bbb´s tekniker)
Hade telia innan, visserligen lite småproblem men det berodde antagligen på det modemet/routern. Jag har funderat jättemycket senaste tiden att gå över till telia efter den incidenten....men man får se..
1 Guest(s)