Tele2:s bredband|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tele2:s bredband
cyrus18
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 49
Member Since:
September 3, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 27, 2007 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag var inne nyss och sökte runt i forumet för att se om någon skrivit något om tele2:s bredband. Har nämligen funderat ett tag nu på att byta till Tele2 då jag kan få snabbare uppkoppling för samma pris (har telia för tillfället, 0,5 mbit)

Så jag undrar: Är det Tele2 som hyr telestationer av Telia (eller vad det nu är de hyr)?
Hur bra är de när det gäller support? Och hur mycket brukar man få ut av deras bredband? Lätt att maxa med?

Jesus Of Suburbia
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 137
Member Since:
August 19, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1139489
May 27, 2007 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja! Vet inget tyvärr om Tele 2. har bara haft Telia innan,och det fungerade klockrent i tre år. Enda nackdelen med dem är ju att de är för dyra,samt långa väntetider på "supporten"

Men kan tipsa dig om en annan bra och billig ISP,nämligen Universal Telecom. Jag betalar 225 kr i månaden för 8 Mbit. De är billigast vad jag vet,och sedan kommer Tele2, Glocalnet, Telia o Bredbandsbolaget :cy:

Kanske något att fundera på istället för Tele2? UT fungerar bra, det är snabbt och stabilt,och billigt. Deras kundtjänst får också plus i kanten eftersom de svarar snabbt,och de fixade min uppkoppling exakt på dagen som utlovat 😀

Ett tips till är att kolla på Pricerunner eller Prisjakt,för att se de billigaste priserna på bredband. Sedan är det svårt och veta hur det fungerar innan man provat själv. Man skall ju inte tycker jag,gå så mycket efter vad andra säger om olika ISP:er, då det skiljer så mycket från fall till fall och olika förhållande såsom avstånd till telestation o liknande.

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
Member Since:
January 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1139490
May 27, 2007 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja dom ansluter genom skanova (telia). Supporten har alltid varit lika kass som sprays av det man hört men jag har själv bara varit i kontakt med dem en gång och då var det inga problem. Använder deras adsl sedan i januari, hade glocalnet innan och det fungerar lika bra som innan. Bor för långt ifrån stationen för att få 8 mbit så att maxa 8mbit hastighet vet jag inget om men att maxa 0,5 går lätt iaf.

cyrus18
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 49
Member Since:
September 3, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1139536
May 27, 2007 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm, jo jag minns att jag fick hem ett brev från dem en gång, jag har universal telecom som teleabbonemang så jag vet allt att de håller priserna låga.....men har inte kvar pappret och vill kolla priserna på internet, hittade inget på deras hemsida, har du någon länk där de visar priserna?

Sen så när det gäller tele2 har jag hört att de lägger på ett par hundra om du inte är på deras egna nät då de hyr av skanova också....stämmer detta och vart kan man kolla vilka ställen de kräver detta?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 66
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL