September 3, 2006
Jag var inne nyss och sökte runt i forumet för att se om någon skrivit något om tele2:s bredband. Har nämligen funderat ett tag nu på att byta till Tele2 då jag kan få snabbare uppkoppling för samma pris (har telia för tillfället, 0,5 mbit)
Så jag undrar: Är det Tele2 som hyr telestationer av Telia (eller vad det nu är de hyr)?
Hur bra är de när det gäller support? Och hur mycket brukar man få ut av deras bredband? Lätt att maxa med?
August 19, 2006
Tja! Vet inget tyvärr om Tele 2. har bara haft Telia innan,och det fungerade klockrent i tre år. Enda nackdelen med dem är ju att de är för dyra,samt långa väntetider på "supporten"
Men kan tipsa dig om en annan bra och billig ISP,nämligen Universal Telecom. Jag betalar 225 kr i månaden för 8 Mbit. De är billigast vad jag vet,och sedan kommer Tele2, Glocalnet, Telia o Bredbandsbolaget :cy:
Kanske något att fundera på istället för Tele2? UT fungerar bra, det är snabbt och stabilt,och billigt. Deras kundtjänst får också plus i kanten eftersom de svarar snabbt,och de fixade min uppkoppling exakt på dagen som utlovat 😀
Ett tips till är att kolla på Pricerunner eller Prisjakt,för att se de billigaste priserna på bredband. Sedan är det svårt och veta hur det fungerar innan man provat själv. Man skall ju inte tycker jag,gå så mycket efter vad andra säger om olika ISP:er, då det skiljer så mycket från fall till fall och olika förhållande såsom avstånd till telestation o liknande.
January 8, 2003
Ja dom ansluter genom skanova (telia). Supporten har alltid varit lika kass som sprays av det man hört men jag har själv bara varit i kontakt med dem en gång och då var det inga problem. Använder deras adsl sedan i januari, hade glocalnet innan och det fungerar lika bra som innan. Bor för långt ifrån stationen för att få 8 mbit så att maxa 8mbit hastighet vet jag inget om men att maxa 0,5 går lätt iaf.
September 3, 2006
hmm, jo jag minns att jag fick hem ett brev från dem en gång, jag har universal telecom som teleabbonemang så jag vet allt att de håller priserna låga.....men har inte kvar pappret och vill kolla priserna på internet, hittade inget på deras hemsida, har du någon länk där de visar priserna?
Sen så när det gäller tele2 har jag hört att de lägger på ett par hundra om du inte är på deras egna nät då de hyr av skanova också....stämmer detta och vart kan man kolla vilka ställen de kräver detta?
1 Guest(s)