July 27, 2002
ManicBlue wrote: [quote=Callister] Manicblue skrev ju att man inte ska köra med en "vanlig"? 🙂
De strider mot mina principer att rekommendera vilket skit som helst, bara min erfarenhet som säger så. Är de dock så att du ska förlänga med en kabel du har liggandes någonstans förläng då mellan filter(splitter) och modem. Detta bör gå bra. Är ju bara att prova, världen går inte under 😉
Edit: Bra att veta är att mellanproppen ska vara av typ Pri Mod 6/4.
Pri Mod 6/4? 🙂
Jag såg på claes att det fanns nån propp med 6/4, men alltså, man får ju med de mesta, jag ska bara förlänga kabeln, behövs väl inte mer än själva sladden då? 😀
Eller menar du om jag ska ha en mellanpropp när jag förlänger så jag kan sätta in en telefon or what :s
så förvirrad :cy:
January 7, 2004
Men jösses !
Varför krångla till det ??
Gå in i en telia butik och köp en "flytta första jack sats" för 249 kr, det går inte med vanlig kabel.
I den finns allt, står allt du behöver veta..finns till och med små kabelkämmor med så du kan spika fast förlängningssladden längs väggen.
Sedan drar du bara sladden dit du vill att modemet skall vara..sladden är 25m så det bör ju räcka..
July 27, 2002
Jag drar upp denna tråd igen. hihi 8)
Min polare fick nyss BBB och han förlängde med en vanlig telefonkabel, och det funkade prima.. ligger på max download speed.. så jag tänker köpa det också, känns dock onödigt att köpa för 250 kr på telia när en vanlgi förlängsingskabel kostar mkt mindre :blink:
2 Guest(s)