January 16, 2004
Jag tankar just nu i 156 kb/sek från BBB 10 mbit. När man ringer till suporten säger en telefonsvarare att dom har problem med uppgraderingen till 8000 men mitt är redan uppgraderat. Så frågan är om problemen dom har påverkar oss som redan har 8 mbit eller om de är så här slött. Jag har haft det sen i torsdags och de har vart lika hela tiden.
January 16, 2004
310 enligt denna: http://www.taxiharnosand.se/sp...../speed.asp
En kompis tankade i 700-800 kb/sek från internet medans jag tankade i ca 280 från samma sida. Så ja misstänker att dom har gjort fel och gett mig 2 mbit i stället.
Edit: Enligt ett program som heter tp test så kommer jag upp i 2,62 mbit. Men utåt är det som det ska, 737 kbit/sek och 800 är max för telia 8000.
December 15, 2003
Kan berätta om min granne som också har telias 8mbit och han "skröt" om sin tankningshastighet av en *hrmss* "semesterfilm" på ca 120kb/sec och jag då för att bevisa att det var kasst tankade samma "semesterfilm" från samma site med 900kb/sec med min BBB 10mbit... Verkar som dom har problem med det.
February 1, 2002
x-per wrote: Hmm kan det inte vara så att det går rätt segt nu när dom håller på och ansluter alla kunder och redirectar trafiken?
tror inte det, jag har haft det i flera månader och har haft samma problem sen början.
Telia vill ju inte hjälpa till heller om det inte är under 2mbit eller vad det stog.
January 16, 2004
Starscream wrote: [quote=x-per]Hmm kan det inte vara så att det går rätt segt nu när dom håller på och ansluter alla kunder och redirectar trafiken?
tror inte det, jag har haft det i flera månader och har haft samma problem sen början.
Telia vill ju inte hjälpa till heller om det inte är under 2mbit eller vad det stog.
Det verkar ju konstigt. Om man betalar för 8 mbit/s och det går i 2,5 mbit/s så måste dom ju försöka göra nåt åt saken.
February 1, 2002
Suizide wrote: [quote=Starscream][quote=x-per]Hmm kan det inte vara så att det går rätt segt nu när dom håller på och ansluter alla kunder och redirectar trafiken?
Det verkar ju konstigt. Om man betalar för 8 mbit/s och det går i 2,5 mbit/s så måste dom ju försöka göra nåt åt saken.
Så här var det, de åker inte hem till dig och kollar om det understiger 3mbit.
Supportar gör de väl, men det hjälper knappast.
January 16, 2004
Starscream wrote: [quote=Suizide][quote=Starscream][quote=x-per]Hmm kan det inte vara så att det går rätt segt nu när dom håller på och ansluter alla kunder och redirectar trafiken?
Om det inte understiger menar du? Kommer dom hem till en om det går under 3 mbit/s? Vart läste du de där?
February 1, 2002
Suizide wrote: [quote=Starscream][quote=Suizide][quote=Starscream][quote=x-per]Hmm kan det inte vara så att det går rätt segt nu när dom håller på och ansluter alla kunder och redirectar trafiken?
Om det inte understiger menar du? Kommer dom hem till en om det går under 3 mbit/s? Vart läste du de där?
Mailade telia när jag fick det för några månader sen...
January 16, 2004
HAHA.....Jag ringde till kundtjänst och dom sa att jag skulle testa utan förlängningskabel samt att slå av bärbara telefonen för de kunde störa. Men det blev ingen skillnad så ja kopplade in det igen som det var från början och körde TP-test igen och helt plötsligt kom jag upp i 6,5 mbit/s.
January 16, 2004
Nu hitta jag felet. Det var när jag drog ur nummerpresentatören som de gick fort. Det är felkopplat här hemma så nummerpresentatören funkar inte när modemet är på samt att det sprakar i telefonen som sitter i samma uttag. Det är bara telefonen i första uttaget som låter bra.
1 Guest(s)